Direktlänk till inlägg 14 december 2021

Helgen gick för fort...

Av Fru Lundgren - 14 december 2021 09:07

Helgen bara sprang iväg och tiden gick så fort. Kändes som om det var fredag igår och nu idag är det redan tisdag.

På fredagen hade Max med sig hem en av sina kompisar direkt efter skolan och dom hade väldigt kul.
Jag passade på att fixa klart stallet och motionera alla djuren redan vid lunch så jag kunde sen ta det lugnt hemma med barnen.

På lördagen träffade vi barnens kusiner (min brors barn) och bakade pepparkakor som vi alltid brukar göra såhär inför jul. Barnen älskar det och de är ju det viktigaste. Fast det är väldigt roligt att sitta där och baka.
Passade även på idag att fixa alla djuren och stallet innan man bakade så blev sen på kvällen att ta en kortare promenad med hundarna.

På söndagen blev det lite tajt om tid då hela dagen var fullbokad. Advent frukost hos mina föräldrar med min brors sambo. Sen hem och fixa bort stallet för att sen byta om fara med dottern på kalas till kusinerna. Efter kalaset blev det hem och skynda sig ut och rida och gå en promenad med hundarna. Så sen då barnen somnade var man så igång att då allt blev tyst i huset så blev jag rastlös. Haha.

På måndagen (igår) valde jag att ge hästarna ledigt då dom motionerat hela helgen så jag for istället ut på en längre runda med hundarna och lät dom få springa lös och dra barnen på sparkarna, något både barnen och hundarna gillade. Så jag var enbart i stallet för att fixa stallet (mocka, packa hö och fylla vatten)

Så nu idag sitter man i soffan och ser på Pippi tillsammans med dottern och grabbarna är i skolan. Djuren har fått frukost och man själv har också ätit det. Blir sen att klä på sig och gå ut med hundarna en runda och sen fixa stallet. Ska även fixa med tvätten och börja tömma tvättkorgen igen. Ibland hade det varit trevligt om pengarna kan växa lika fort på kontot som tvätten kan växa i tvättkorgen. Haha. Men sådan tur ska man ju inte få ha.

Önskar er alla en bra tisdag och hoppas att ni haft en bra helg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Torsdag 16 maj 10:04

Igår var det strålade sol och vi hade 35 grader i solen och jag tillbringade större delen av dagen att vara i skuggan på altanen med hundarna. Lilla Rufus var här igen också en stund då hans ägare skulle till stan och tyckte det kändes dumt att ta me...

Av Fru Lundgren - Tisdag 14 maj 09:56

Igår var dagen helt underbar och jag hade sett framemot att få läsa en bok då barnen somnat. Men jag fick migrän vid 20 tiden och låga på soffan hela kvällen med hundarna. Sovit dåligt inatt också pga migränen idag mår man inte heller så bra. Dock in...

Av Fru Lundgren - Måndag 13 maj 09:52


Sitter just nu ute på altanen med hundarna och njuter i solen medan jag dricker lite energidryck. Många startar morgonen med kaffe men det kan inte jag då jag får sådan sjukt mycket ångest av kaffe. Vet inte varför och jag har provat flera gånger men...

Av Fru Lundgren - Lördag 11 maj 10:36

Godmorgon bloggen. Sitter nu vid köksbordet och myser med hundarna som är taggade på att gå en lunchpromenad strax. De har sina rutiner och vet som när man ska gå oavsett hur man gör så vet de som vad klockan är. Solen lyser, himlen är helt blå och f...

Av Fru Lundgren - Fredag 10 maj 22:04

Fredag kväll, sitter i soffan med mannen och hundarna. Barnen sover gott i sina sängar och tystnaden som sprider sig i huset är sådär jobbigt tyst att man nästan får ont i huvudet då tystnaden är som tryckande. Brukar bli så då barnen somnat och huse...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards