Direktlänk till inlägg 2 februari 2019

Varje saga har ett slut.

Av Fru Lundgren - 2 februari 2019 12:00

Varje saga har för eller senare ett slut. Ett slut som i sagornas land är ett fint slut då dom lever lyckliga i alla sina dagar. Men denna saga har varken ett slut senare och inte heller är det lyckligt. Men jag måste ta detta val och hur tråkigt det än må vara så vet jag att detta blir det bästa för henne. Hon som levt vid min sida i 7 hela år idag. Hon som lärt mig allt jag idag kan och hon som fått mig att skratta och gråta av lycka, men också fått mig att vilja strypa henne och vara så arg att jag bara vill skrika. Men tillsammans har vi klarat av allt som stått i våran väg och vi har lyckats överleva fler år än vad jag trott. Men nu älskade älsakde vän så måste jag släppa dig och låta dig vandra vidare till dom evigt gröna. Jag har sen i höst 2018 vetat att detta inte kommer att funka längre. Men som vanligt så hoppas man ju att du ska bli bättre. Att man kan hitat felet och att det går att få dig bra igen, men jag vet ändå det där felet kommer inte att gå att få bra igen. Din kropp säger nej och du har totalt tappat gnistan. Du visar tydligy hur jobbigt detta är och jag har då valt att tårka mina tårar och ringa det där samtalet som jag aldrig ville ringa. Jag har nu bokat en tid för dig att ge dig dina vingar och låta dig få galoppera iväg mot en värld långt bortom denna, där varken smärta eller sjukdommar finns. Där gräset alltid är grönt och solen alltid är som skönast. Just där då du kommer dit kommer din älskade Pajsen vänta på dig. Han kommer denna gång svara på dina gnäggningar då så ofta skrikit efter han, men utan svar. Denna gång kommer du mötas av hans svar och jag vet att du kommer ha det bra. Jag vet att sorgen och saknaden komemr äta upp mig. Men jag vet att efter alla tårar så kommer jag kunna resa mig upp, le och minnas dig med härliga minnen. Mitt samvete vet då att du nu slipper ha ont och att du nu kommer ha det så bra.

Jag har valt detta för ditt bästa och jag kommer följa dig tills ditt sista andetag. Jag kommer alltid älska dig och jag vill tacka för alla dessa år som jag fått med dig. Du har fått mig att vara den jag är idag och du har lärt mig så mycket. Jag vill tacka det och jag vill även tacka dig för att dhjälpa Troy att blomma fram som en fin blomma och inte stå i ett hörn i hagen och be om förlåt för att han finns. Alla dom där charmiga egenskaperna har du gett han, så som att gränna så fort han hör att någon öppnar dörren till huset och att komma springades så fort man går mot stallet och du har lärt han att chilla och vara lugn. Istället för stressa och vara rädd för allt. Tack min älskade vän. Jag kan inte tacka dig nog för allt du gjort. Jag kommer aldrig glömma dig och jag kommer ha så fina bilder och minnen kvar på dig. Du var min första unghäst som jag köpte som helt ohanterad och det är inget jag ångrar då du och jag har fått så mycket starka band ihop. 


Tack älskade Ettan för att du varit min i hela 7 år.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Lördag 4 maj 17:03


Solen skiner och det är över 18 grader varmt idag. Vi började ju morgonen att äta frukost ute på altanen, fast jag hade ont i nacken och att migränen hotade att komma. Men barnen ville äta frukost ute så vi gjorde det då. Sen satt jag och hundarna på...

Av Fru Lundgren - Lördag 4 maj 09:03

Sov skit natten till igår och inatt har man sovit så hårt att man istället vaknar med ont i nacken och snudd på migrän. Suck! Varför kunde man inte bara få vakna utvilad och pigg? Blir att kasta i sig lite kaffe och hoppas att man inte får ångest som...

Av Fru Lundgren - Fredag 3 maj 17:43

Fredag idag, solen skiner och jag har städat huset (dammsuga och skurat golven) samtidigt som man tar hand om barnen och är hundvakt. Det är ju bara Rufus som kom igen en stund, så det är lite hans fel att jag städar huset idag.. Han blev så glad att...

Av Fru Lundgren - Onsdag 1 maj 15:55

I förrgår var det både snö och regn om vartannat och var det sol men ändå lite kyligt. Idag är det strålade sol och 20 grader varmt! Kan det vara så att våren nu är här för att stanna även hos oss uppe i norr? Jag njuter då för fullt och det känns sk...

Av Fru Lundgren - Måndag 29 april 12:19

Kollar man ut idag är det svårt att fatta att det var strålade sol igår och 13 grader varmt. Vi tog en härlig promenad med hela familjen där barnen cyklade och vi vuxna gick och minstingen åkte vagnen. Hundarna var med och vi alla njöt av värmen. Men...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards