Direktlänk till inlägg 5 juli 2018

Kan man stämpla ut som mamma?

Av Fru Lundgren - 5 juli 2018 12:39

Just idag är det kaos och jag känner bara att jag vill stämpla ut som mamma och låta någon annan just nu ta över. Men väntar ni en timme till så kommer detta ha ändrat sig igen. 

Allt började med att jag började diskutera med barnen kl 03.00 om att det var natt fast solen ny lyste lite. Kämpade i några timmar tills jag fick dom att sova kl 06.00 men 06.30 slår Milla upp sina ögon och vill ha mat. Gav henne mat och då jag sen skulle byta blöja på henne så tyckte hon att vi sovit klart. Så jag höll på en timme med henne innan jag fick henne att somna om. Jag var vid detta laget så otroligt trött då jag nu bara fått sova 3 timmar. Grabbarna kom vid 8 tiden och dom fick leka i Max sovrum innan dom sen gick ner och jag skulle bara ge Milla mat och byta hennes blöja igen. Under den tiden hann grabbarna riva upp och ner på hela vardagsrummet och även klättra upp på en hylla och ta ner maten till sköldpaddorna och hälla ner det i akvariumet. SUCK!! Mitt humör bara försvann och jag skickade upp grabbarna i sina rum medan jag arg som ett bi började plocka ihop det kaos dom gjort. Och sen gjorde jag själv mer kaos så jag var nära på att bara lägga mig ner och gråta på golvet. Jag tömde akvariumet på vatten och lyckades då ramla över dammsugarsladden (den fastnade över mina tår då jag gick över den) så jag häller ut ca 1 liter vatten på golvet i hallen. ASKUL!!! Så i panik fick jag börja torka upp detta och tror ni inte jag halkar i vattnet på golvet och flyger på rygg, just där och då övervägde jag att ligga kvar på och låta allt vatten sugas upp av min kropp. skyndar mig sen upp och då jag skulle in i tvättsugan slår jag benet i dörrkarmen för att foten fastnade i kompostgallret som står i öppningen för att hundarna inte ska gå in i tvättstugan och ramlar in i tvättstugan med en smäll.. Milla vaknar med ett ryck i vagnen där hon ligger och sover i hallen. Jag haltar iväg till henne för att trösta henne och sen lyckas jag göra kaffe till mig själv och inse att nu är det ju snyggt igen i huset. Fast jag har både ont i tårna och benet. Jag vill inte veta i morgon hur min kropp mår. Och jo jag har ju lyckats bryta halva tummnageln inatt då jag slog in handen i Milians säng. Jag hämade då grabbarna och vi pratade igenom vad som hänt på mogonen och vad dom gjot för fel. Vi alla bad sen om förlåt och nu är vi vänner igen. 


Så nu ska vi äta lunch och sen ska jag be till gudarna att denna dag inte blir mer kaos. Jo och så en sista sak. Mitt i alla kaos så ligger min man i sängen och ska försöka sova då han jobbat natt och kom hem lagomt till kaoset då barnen. Och vet ni vad han då säger? Jo det ordet jag hatar då jag är arg, ´men ta det lugnt och andas´, jo tack tjena jag är så lung jag kan bli utan att riva hela jävla huset i ilska. HAHA. Nej men allt gick bra och vi är vänner nu igen alla. Det jobbigaste är att man kan försöka få barnen att städa sitt rum i 9 timmar men vänder man bort blicken i 5 minuter ser det ut som en handgranat varit inne i huset. Tänkt om man kunde ta deras sådan energi och göra något bra av det. Typ om man kunde göra piller till vi vuxna så tar man ett piller kan man sen hinna med alla dagens sysslor på 12 timmar istället för 3 dagar. Oj vad bra det skulle vara. 


Nu ska jag ta mitt kaffe (jag som inte ens dricker det!!) och njuta av att snart kan barnen gå ut och jag kan sitta på en stol ute och njuta av lugnet. Ha en fortsatt bra dag alla där ute. Det ska jag försöka ha. =)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Måndag 29 april 12:19

Kollar man ut idag är det svårt att fatta att det var strålade sol igår och 13 grader varmt. Vi tog en härlig promenad med hela familjen där barnen cyklade och vi vuxna gick och minstingen åkte vagnen. Hundarna var med och vi alla njöt av värmen. Men...

Av Fru Lundgren - Onsdag 24 april 18:56


Jag har verkligen inte haft varken tid eller ork att sitta här och blogga denna månad. Allt har varit tufft och tungt. Då man trodde att allt var guld och gröna skogar så vände allt på en femöring och jag har mått sjukt dåligt med ångest som gjort at...

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards