Alla inlägg den 29 juni 2015

Av Fru Lundgren - 29 juni 2015 23:45

Efter att ha ätit grillat med mina familj och mina föräldrar, så gick jag och hämtade hästarna från betet. Det hade regnat på eftermiddagen men tack och lov hade hästarna torkat upp. Så jag tog först ettan. Drog ut i skogen och galopperade i båda galopperna. Försökte att hålla henne i samma galopp och inte läta henne byta när hon själv vill. Hon tycker det är tråkigt att hålla samma galopp och byter gärna titt som tätt. Men igår hade jag bestämt att först ta skogs slingan i höger galopp för att sen ta den i vänster galopp. Fick stanna av 3-4 gånger i båda varven då hon bytte galopp, satte in "rätt galopp" och red vidare. 40 minuter senare landade vi på gården och ettan var lite tröttare. Fast hon hela vägen hem hade svårt att bara skritta, hon trippade och ville öka takten hela tiden. Så det arbetade vi med sen. Men hon lugnade sig och kunde skritta på långa tyglar hem. Duktiga lilla plutt.
Tog sen Pajsen och for på ridbanan. Kände igenom han i alla gångarter och arbetade han på både hög och låg form. Han har ju stått nu 2 veckor, med bara skritt på schemat, pga att han blivit sparkad av ettan i sitt framben. Han har nu börjat trava och busa på betet. Så jag började trava med han lite förra veckan och nu i veckan kommer jag öka upp träningspassen. :)
Hade tänkt att ta Q ikväll också, men klockan hann bli för mycket så det gick inte. Måste ju hinna sova också.

Nu väntar sängen för mig. God natt

Av Fru Lundgren - 29 juni 2015 12:07

Efter att jag och Max ätit frukost så tog jag hundar och barn ut på en lång och härlig promenad runt byn. Vi såg traktorer, lastbilar och grävskopor. Dom håller på att gräva om byavägen så Max tyckte det var grymt kul att vi gick där så han kunde se. Sen mötte vi polisen som hade fartkontroll där i byggen då många personbilar kör för fort. Bra att dom visar sig och markerar mot folk som ligger lite för hårt på gasen. Det finns några fartdårar i byn som verkligen kör för fort.

Efter att ha kollat sen stund på lastbilarna så gick vi hem. 10:20 landar vi på gården och hade då varit ute totalt 1 timme. När hände det senast? Hm. Jag är ju verkligen inge pigg på att gå morgonpromenader. Men idag var jag rent taggad på att gå.
Då vi kom hem började Max att leka med sin traktor och skotta upp gräs i släpet.

Min söta lilla kotte. :)

Av Fru Lundgren - 29 juni 2015 08:22

Sitter i soffan och kollar lite på tv. Är så trött att jag kan somna där jag sitter. Men kommer nog piggna till snart hoppas jag. Max bestämde att vi hade sovit klart strax efter kl 07. Milian vaknade vid 05:30 och har då sovit 8 timmar inatt utan att vakna och vilja ha mat. Duktiga lilla kotten. Solen lyser idag och jag funderar på att gå ut på gården med barnen och hundarna. Det är så grymt härligt att vara ute nu få njuta av detta fina väder. Idag tror jag det blir lika härlig dag som igår. Men jag klagar inte. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards