Alla inlägg den 26 oktober 2015

Av Fru Lundgren - 26 oktober 2015 22:34

Solen har lyst och det har inte blåst idag, vilket lett till att dagen blev ganska varm och fin. Alltså en härlig höstdag. Jag kastade ut barn, ungar och min man på gården. Varför sitta inne då vädret är bra? Milian sov gott i sin vagn, Max lekte med sina traktorer och skottade löv och jord, min man höll på med någon bildel om jag minns rätt och jag gick till stallet. Tog ettan till banan och lät henne få springa av sig energi på banan genom att få springa lös. Hade med mig kameran också så jag kunde fota lite nya bilder på henne. Någon som vill se? Max hjälpte mig sen i stallet med att mata hästarna och sen gick vi alla in och åt en sen lunch. Jag gick sen ut och mockade ligghallen och fixade klart där ute så jag behöver bara ge hästarna mer vatten ikväll.
Hade tänkt hinna motionera Pajsen innan min man åkte till jobbet, men tiden sprang iväg och jag hann inte det. Tur jag hann mysa med han. Hade lampan funkat på ridbanan hade jag kunnat nu ikväll ta han dit, men den funkar inte och det är verkligen mörkt ute. Så får han i morgon. Har bara fullt upp i morgon och mycket som ska hinnas med. Ska på återbesök med Toretto och jag är nervös och har ångest. Tänkt om han inte kommer att bli bra?! Vad gör man då? Jag orkar fan inte förlora han. Han är bland det finaste jag har och jag skulle nog bli psykiskt knäckt om det skulle hända. Men nu tar vi inte ut något i förskott. Hoppet är ju det sista som lämnar en, sägs det ju. Stämmer det? Hm, ja jag vet inte. Just nu är jag för död i skallen att ens kunna tänka. Jag ska strax rasta hundarna och sen ge hästarna vatten och sen väntar sängen.

Vi var ikväll till mina föräldrar och Max lekte med milo som var där med Ida. Så barnen lekte runt och vi andra pratade och umgicks. Max och jag satte oss sen i soffan och såg på Mumin. Jag kan snart dessa utantill. Men han älskar dom och jag är glad att jag slipper se filmer med traktorer. :)

Bjuder på en bild av fotograferingen idag på ettan. :) mer bilder kommer i morgon.

Av Fru Lundgren - 26 oktober 2015 22:05

Ellen som skrev en kommentar om mina hästar nu ikväll, Lämna gärna ditt mobilnummer så kan jag få tag i dig. :) ditt nummer kommer inte att visas på bloggen.

Av Fru Lundgren - 26 oktober 2015 10:43

Jag har just avslutat frukosten med barnen och nu ska vi upp och väcka min man. Max har tjatat sen han vaknade om att han ska väcka pappa. Det är en av hans favorit saker att få göra. Men jag vet inte om det är själva väckandet han gillar eller om det är att få ligga en stund i våran och mysa. Börjar Max morgonen med att vara ledsen och negativ så bäddar man bara ner han i dubbelsängen och slår på barnlåtar på mobilen, 10 minuter senare så har man en helt ny son med glatt humör. Så han älskar att mysa i sängen och perfekt att ändra humöret på. Nu är det ju inte varje dag han vaknar på fel sida, vilket är tur och vi myser ju ändå i sängen då jag tycker det är så grymt härligt. Önskar man kunde få Milian att ändra sina dåliga dagar genom att mysa en stund i sängen, men det funkar tyvärr inte. Men en långpromenad i barnvagnen får han på bättre humör. :)

Nej nu ska vi väcka min man och sen funderar jag om att kasta ut hundar och ungar ett tag på gården. Solen lyser ju så varför sitta inne?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards