Alla inlägg den 29 april 2014

Av Fru Lundgren - 29 april 2014 23:48

Efter att ha badad och nattat Max så skuttade jag ut i stallet redan strax efter 20 tiden. Max var så trött och grinig så han låg i sängen vid 19:30 och somnade direkt. Han var verkligen grymt trött.
Idag var det Quetcho som fick komma ut. Var ett bra tag sen jag red han. Så var kul att sitta på hans rygg igen. Fina Q. Han arbetade på i stadig och bra form i både skritten och traven. Fick lirka lite i traven då han gärna ställer sig utåt på volten. Men jag tycker det är kul att man måste arbeta för att få dom fina och inte bara åka häst. Han var verkligen som en dröm ikväll och jag insåg att jag saknar att sitta på hans rygg. Men det är kul att han och Mia funkar så bra ihop då hinner jag lägga ner mer tid på dom andra två. Dom vilade i dag och jag kommer nog att försöka hinna motionera dom i morgon. Efter att ha ridit Q så väckte jag min man som skulle iväg till jobbet då han i veckan jobbar natt. Så då han åkt hoppade jag i duschen. Så nu sitter jag här i soffan och ätit lite popcorn och ska nu rasta hundarna för att sen sova.

Av Fru Lundgren - 29 april 2014 18:32

Ja idag har det blåsigt mycket typ hela dagen så jag var då inte ens taggad på att rida. Ska nog rida senare då Max somnat vid 20 tiden. Men man måste ju ändå göra något av dagen fast det blåser. Så jag tog Ängla och la Max i vagnen för att sen gå en liten runda och hoppas att trötta Max skulle somna. Han somnade i slutet av promenaden och lyckades sova i vs 30 min så nu är han grinig och trött. Men ska snart gå upp och bada han och så försöka hålla han vaken till halv 8 så får han sen vällingen och gå å sova. Vill inte rubba hans nattarutin allt för mycket då han ändå sover så bra vi vill att han ska göra. Så nu ska vi leka lite och försöka hålla oss på glatt humör.
Sen blir det nog att skutta ut och rida hästarna. Bäst att passa på då man kan och min man är ju hemma också. Sen vet jag ju inte hur mycket ridning det blir i morgon då det är Valborgs.

Fina Ängla som är lite trött efter att ha jagat pinnar som jag kastat.

Max hjälper till att tvätta idag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards