Alla inlägg den 12 mars 2014

Av Fru Lundgren - 12 mars 2014 23:42

Efter gårdagens ridpass på Pajsen och Ettan kändes det inte värt att rida mer. Men tig tjuren i hornen och bestämde för att rida ändå. Började med Quetcho, å vad fin han var. Mjuk, följsam och underbar. Tränade mycket idag på att ställa i båda varven på volten. Han har svårt för höger varv då han gärna kastar skallen utåt och skjuter kroppen inåt. Men efter lite lirkande fattade han vad jag ville. Älskade Q.
Pajsen var lite sur idag med. Tappat lite ryggmuskler och orkar inte bära sig så bra i en lågform. Så det är något jag måste börja bygga upp på han igen. Hårdträning! Han var ändå grymt fin fast jag fick lirka även med han för då han mjuk och följsam så som jag ville ha han. Men dagens pass gick sjukt mycket bättre en igår. Tack och lov.
Ettan fick stå idag då jag känner mig lite slut/seg i kroppen. Kanske kommer bli sjuk igen? Hoppas inte det!

Efter att ha ridit hästarna så hoppade jag ner i ett varmt bad med min man i hopp om att min kropp i morgon kommer vara mjuk och samarbetsvillig. Nu sängen! Kram

Invigde Pajsens (han till höger) nya pannband idag också. :)

Av Fru Lundgren - 12 mars 2014 17:30

Jag har i perioder varit inne i stunder då jag börjar fundera om jag verkligen ska ha kvar hästarna. Det är tungt att gå ut dit och jag är varken sugen att rida eller motionera dom. Går bara ut kollar till dom ger dom mat å vatten. Så jag har börjat fråga mig själv om jag vill ha kvar dom och varför jag inte orkar rida dom. Har tagit in Medryttare men då blir jag som sur och tycker att ingen ska rida mina hästar. Dom är ju mina. Då jag väl tar mig ut och rider är det de mysigaste som finns. Så vad som hindrar mig vet jag inte. Har haft häst hela mitt liv och jag har alltid drömt om att tävla. Men efter alla motgångar frågar man sig själv tillslut om man verkligen vill ha häst. Om man har mer ork att lägga ner på dom efter alla bakslag. Jag är där just nu. Sugen att behålla och sugen att stänga ner stallet helt.

Av Fru Lundgren - 12 mars 2014 15:36

Hundarna var ut för ett tag sen och sover nu igen. Max har varit vaken och lekt runt på golvet och i sin läragåbil. Men han blev så trött att han fick välling och sover nu gott i vagnen som för tillfället står i köket. Så själv sitter man i soffan och har tråkigt. Finns typ inget att göra. Funderar om att skutta ut och ge hästarna lite mat i alla fall. Då blir nog dom glada. Blir att försöka motionera dom ikväll då min man kommer hem. Lovade ju hästarna ett hårdpass för att dom var bråkiga igår. Haha.

Av Fru Lundgren - 12 mars 2014 11:20

Ja som rubriken lyder så har jag, Max och alla 6 hundar gått en timmes promenad runt byn. Alla var kopplade och många har stannat av och sagt att jag är duktig som har sådan pli på alla hundar då dom snällt går vid min sida. Solen lyste och det är runt 9 grader varmt. Tyvärr började det blåsa då vi nästan var hemma igen. Men det gör ju inget. Nu ligger alla hundar och sover. Schäfrarna på golvet och dom andra tre i soffan. Max ligger på altanen och sover gott. Tänkte han får sova där tills han vaknar. Så vi får se hur länge han sover. :)

Denna bild fotades idag och det finns ett fel med bilden. Det fattas ca 1 meter snö!!! Men jag ska inte klaga över det. Nu slipper man skotta snö och frysa bort.

Av Fru Lundgren - 12 mars 2014 09:09

Min morgon börjar med att dammsuga bort allt grus och sand som hundarna drog in igår efter promenaden. Så då jag dammsugit klart och öppnar altandörren för att ta in hundarna så på två sekunder är hela huset fullt med blöta och leriga hundtassar! Suck. Det är tur man älskar sina hundar.
Nu ska jag och Max äta frukost och sen blir det att gå en promenad med hundarna. Funderar att ta dom kopplade runt byn så vi går efter asfalt då kanske dom inte drar in så mycket sand och grus sen. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards