Direktlänk till inlägg 21 maj 2024

Mår bättre

Av Fru Lundgren - Tisdag 21 maj 15:41

Jag mår mycket bättre nu efter att ha bollar tankar och känslor med både min man och min älskade mamma. Ibland är det så skönt att man står sin mamma så nära så man kan som prata om allt med henne och få höra vad hon har för tankar om det man säger. Perfekt att kunna bolla känslor och tankar sådär med någon och inte varken känna sig dömd eller konstig. Är så tacksam för att jag har den kontakten med henne. Jag och mamma har så bra kontakt att vi lätt kan prata i 3-4 timmar per dag i telefonen om det inte är så att vi träffas. Men idag skulle hon till sjukhuset en snabbis och göra mammografi och då följde jag och minstingen med henne för att hålla henne sällskap och kunna prata. Vi handlade också lite och sen skyndande vi oss hem då grabbarna skulle komma hem från skolan och dottern skulle hämtas. Men det blev så att grabbarna for iväg på annat så man fick bara hem dottern. Jag har satt fram alla saker på altanen och fixat fint där. Så nu känns det ju som om sommaren är här. Fast inte just idag då det är sjukt kallt ute och man fryser om man inte har jacka på sig, eller så är det bara jag som är känslig. HAHA. Nej det är bara 10 grader varmt och blåser så det känns som om det är kallare. Har även tvättat upp lite hundfiltar och bäddar för att sen hänga ut på altanen för att det ska få torka. Handtvättar dessa stora bäddar då det inte går in i tvättmaskinen Så de är lite blöta nu så då passar det bra att de får hänga en stund där ute. Jag gör ju även så på vintern och låter det då frystorka innan  man tar in dem och i bland kan man hänga dem framför ett element så torkar det upp lite om de är vinter innan man sen lägger dem på golvet igen. 


Bjuder på lite bilder om hur det är på altanen. (om ni läser bloggen via mobilen så klicka på bilderna så syns hela)

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Lördag 15 juni 12:28

Sitter i soffan och myser med de två yngsta barnen och ser på Nalle Puh på tv. Minstingen älskar alla filmer om Nalle Puh och jag kan snart alla filmer utantill, men det gör inget för det är så mysigt att sitta och mysa. Jag tar vara på tiden för sna...

Av Fru Lundgren - Torsdag 13 juni 21:52

Idag kl 10.30 samlades hela familjen på grabbarnas skola och kollade då alla barnen sjöng så fint. Nu har alla mina barn sommarlov. Milla fick det ju redan den sista maj men nu har även grabbarna det och till hösten har jag 3 barn som går skola, vilk...

Av Fru Lundgren - Fredag 7 juni 09:30

Kom jag i säng i tid igår kväll? Nej skulle inte tro det. HAHA. Klockan blev närmare 00.30.  Minstingen har sovit dåligt inatt då han är snorig och har feber, så man är lite seg idag. Ska nu sätta mig och äta frukost med familjen och sen får man se...

Av Fru Lundgren - Torsdag 6 juni 21:04


Idag så har det regnat och jag tänkte att SMHI skulle ha fel då de visade att det skulle bli sol senare under kvällen, man det var jag som fick fel för alla moln försvann och himlen är nu blå och solen lyser sådär magiskt som den kan göra på en somma...

Av Fru Lundgren - Måndag 3 juni 13:03


Jag är lite less nu på att febern bara kommer och går hela tiden. Nu har jag igen 2 barn med feber och ena dagen är de helt feberfri för att nästa dag ha 39 graders feber igen. De är också förkylda (snoriga och hostiga) men jag börjar tycka det är jo...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards