Direktlänk till inlägg 16 juni 2021

Skolavslutning!

Av Fru Lundgren - 16 juni 2021 09:10

Ja idag är det dagen med stort D som min älskade Max både längtat efter men samtidigt gruvat sig över att den skulle komma. Han har nu gått i ett helt år i årskurs 1 och nu ska han få sommarlov. Det jobbiga är ju att jag är hemma på heltid och han får då inte gå på fritids så han kommer inte träffa sin klass förrän till hösten igen då dom börjar om. Nu har han ju några vänner som han kommer att få träffa och leka med i sommar ändå, men blir ju inte hela klassen som han träffar. Han sa idag att det är både skönt och tråkigt att få sommarlov. Han älskar skolan och att dagligen kunna leka med klassen samtidigt som han tycker att det är skönt att vara hemma och inte ha några måsten att göra, förutom att städa sitt rum. hihi. Älskade Milian hade avslutning igår på sin förskola och nu är han taggad på att börja förskoleklass till hösten samtidigt som han också tycker det är tråkigt att inte hela hans förskola får börja där, men dom är ju i olika åldrar så det är ju som svårt. Jag tycker verkligen att tiden har gått så grymt fort och det känns som om det var nyss vi skolade in Milian i förskolan och nu ska han tydligen lämna dom igen. Känns konstigt att tiden går så fort och jag tror att tiden kommer att gå fortare sen då även Milla ska börja förskolan och jag ska då sen försöka börja om jobba. Har ju varit hemma sen juni 2013 då jag var gravid med Max och lämnade jobbet då sommarjobbarna kom dit då deras skola slutat, så det är ju typ nu någon gång i dessa dagar som jag då varit hemma i 8 år. Men jag har alltid velat vara hemma med barnen så länge som möjligt och då det faktiskt fungerade ekonomiskt så gjorde jag så. Fördelen är ju att min man aldrig har behövt vabba under 8 års tid och han kan ta på sig att jobba extra när han vill det utan att tvingas tänka på hur jag ev jobbar och så. Visst det har inte alltid varit en dans på rosor och vissa dagar har jag suttit ute på bron då han kommit hem för att barnen haft en jobbig dag med bråk och strul mellan varandra och jag själv blir så seg i skallen och får migrän då det är hög ljudnivå. Så ja det har inte varit lätt och sen då man saknar körkort så har man cyklat eller gått varje dag och lämnat och hämtat barnen från skolan och förskolan. Fördelen med att vara hemma hela dagarna är ju att hundarna aldrig behöver sitta ensam hemma som dom kanske tvingats göra om man haft ett jobb. Så det finns ju lite fördel med att vara hemma. Nu har jag ju också ändå världens bästa mamma som bor typ granne med oss och hon har ställt upp och kört barnen då vädret varit dåligt. Hon har inget jobb och känner att det är skönt att kunna ta sig upp på morgonen och ha något att göra. Men jag funderar om man skulle ha satt igång och pluggat inför körkoret, men det där med att plugga känns så drygt sedan man hade jobbiga år i skolan och bara att veta att man måste läsa och sen göra ett prov på allt gör att min skalle verkligen inte ens vill sammarbeta med mig. Så man får se hur man gör. Men nu ska man i alla fall börja fixa här hemma och hämta Max från skolan då han slutar idag 10.30 och då blir det att fira lite här hemma och bland annat gå dom lite paket och tårta har även köpt paket till Milla då hon inte kan bli utan bara för att hon är hemma med mig varje dag. 


Önskar er alla en bra dag =)

Till er alla som tagit studenten eller gått ut skolan så önskar jag er en trevlig sommar och håller tummarna att ni får jobb eller sommarjobb och är du en av dom som inte ska jobba så önskar jag dig ändå en trevlig sommar. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Onsdag 24 april 18:56


Jag har verkligen inte haft varken tid eller ork att sitta här och blogga denna månad. Allt har varit tufft och tungt. Då man trodde att allt var guld och gröna skogar så vände allt på en femöring och jag har mått sjukt dåligt med ångest som gjort at...

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards