Direktlänk till inlägg 28 mars 2023

Våren..eller?

Av Fru Lundgren - 28 mars 2023 09:40

Ni vet då det blir sådär härligt varmt att snön som ligger på taken börjar droppa och hittar man en solsidan kan det vara så varmt som 16 grader. Man känner att nu är våren på ingång och man sitter där ute i solen och njuter medan både barnen och hundarna också njuter. Sen så kom man på att det är ju i Norrland man bor och så kommer värsta snöovädret och man står med ny snö upp till knäna och frågar varför man alltid tar ut glädjen i förskott, för man vet ju att det kommer ett bakslag. Dock är jag ingen som klagar på Facebook eller Instagram om denna nya snön som kom för alla som bor i Norrland borde ju ha lärt sig att det kommer alltid minst 2 snöoväder till efter att man trodde att våren skulle komma. Så det är ju bara att acceptera och gå vidare. Man bor i Norrland för att man gillar snön och de som inte gillar detta kan ju flytta längre ner så man slipper snön.
Jag har haft så fullt upp hemma att man inte hunnit sitta här och blogga. Har ju lite djur och barn att ta hand om och det har varit så kaos ibland att man knappt fått sova på nätterna men jag kommer sen avslöja vad som gjort att man inte kunnat sova. Det är mödan värt det och snart får ni veta också. Blir även att dra iväg på en utflykt på måndag då man ska till Umeå och hämta en ny familjemedlem som jag köpt. Jag skrollade igenom blocket (som jag alltid gör ca 10 gånger per dag) och så hittade jag den där villhöver saken och jag har länge drömt om en sådan så nu slog jag till och jag hoppas det kommer att bli så bra. Blir ledsen om det inte funkar. Så man håller ju tummarna nu att detta blir bra. Kommer dock inte avslöja något innan allt är klappat och klart så man vet om det verkligen blir något. Så i helgen får ni helt enkelt hålla koll här på bloggen så ska jag visa er vad som hänt här hemma och vad som kommer hända. Men jag hoppas ni kan vänta tills dess. Den som väntar på något gott väntar ju alltid för länge. Haha.

Men i övrigt är allt bra med oss här hemma. Vi har varit lite snoriga och förkylda, men annars har alltid varit bra och djuren mår bra och lever livet som vanligt. Man är glad att man kunnat ta med hundarna då man varit ute med hästarna så slipper man anstränga sig allt för mycket då man varit sjuk.
Lilla Matheus är för övrigt 11 månader och han blir snart 1 år. Känns verkligen inte som om det är 1 år sedan han låg i min mage och sparkade runt, men tydligen är det ju de. Tiden går för fort. Min äldsta blir ju 10 i augusti och det är skrämmande. Hur kan han vara så stor?! Jag vill ju inte riktigt minnas att det var så länge sen han kom till oss. Kanske är så då man blir äldre (34), att man stannar stilla i åldern och alla andra springer förbi en. Haha. Jag kommer nog aldrig känna mig så gammal och jag måste alltid tänka efter hur gammal man är då någon frågar.
Nu ska jag sluta sitta här och skriva om onödiga saker. Nu ska man strax ut med hundarna och sen får man se vad dagen bjuder på. Mannen jobbar så blir inte att vara i stallet förrän ikväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Onsdag 24 april 18:56


Jag har verkligen inte haft varken tid eller ork att sitta här och blogga denna månad. Allt har varit tufft och tungt. Då man trodde att allt var guld och gröna skogar så vände allt på en femöring och jag har mått sjukt dåligt med ångest som gjort at...

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards