Direktlänk till inlägg 4 februari 2022

Snöstorm

Av Fru Lundgren - 4 februari 2022 11:11

Vilken underbar dag det är idag! Sa jag inte då jag steg upp och såg att det var snöstorm ute. Jag suckade och tänkte att detta var ju inte det jag ville. Igår var det -23 grader kallt och idag är det bara -10 grader och snöstorm. Varför kan inget vara sådär lagomt. Alltså sådär lagomt kallt med enbart runt 10-15 minus och gärna sol på dagarna. Inte ena dagen svinkallt och andra dagen varmare och storm. SMHI hotar med att det ska bli 2 grader varmt ikväll och min tanke är att jag hoppas dom har fel. Men det är ju bara att vänta och se vad för väder det blir.
Tog faktiskt en promenad igår kväll med hästar fast det var iskallt. Blev dock en kort promenad men de spelar ingen roll då jag ändå anser att det är bättre med en liten än ingen alls. Så jag ser ändå det som motion att dom får komma ut lite. Hade tänkt rida idag, så vi får se om hästarna är taggade att rida i snöstorm. Känner jag dom rätt så vill dom helst komma in i stallet och sen stå där hela dagen. Så man kanske tar in dom ikväll och låter dom sova inne så dom slipper stå ute i ligghallen. Dom är ju vana, men ibland det känns bättre att kunna ta in dom och låta dom slippa det jobba vädret.

Jag har nu på förmiddagen städad köket lite så det ser bra ut igen. Ibland tar disken över allt och det känns som om disken och tvätten aldrig tar slut.

Hoppas ni alla får en bra dag idag. Kanske tar bilder lugnt som Axxa gör på bilden. Det är jobbigt att se mig städa och sen vara ute i snön och busa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Tisdag 14 maj 09:56

Igår var dagen helt underbar och jag hade sett framemot att få läsa en bok då barnen somnat. Men jag fick migrän vid 20 tiden och låga på soffan hela kvällen med hundarna. Sovit dåligt inatt också pga migränen idag mår man inte heller så bra. Dock in...

Av Fru Lundgren - Måndag 13 maj 09:52


Sitter just nu ute på altanen med hundarna och njuter i solen medan jag dricker lite energidryck. Många startar morgonen med kaffe men det kan inte jag då jag får sådan sjukt mycket ångest av kaffe. Vet inte varför och jag har provat flera gånger men...

Av Fru Lundgren - Lördag 11 maj 10:36

Godmorgon bloggen. Sitter nu vid köksbordet och myser med hundarna som är taggade på att gå en lunchpromenad strax. De har sina rutiner och vet som när man ska gå oavsett hur man gör så vet de som vad klockan är. Solen lyser, himlen är helt blå och f...

Av Fru Lundgren - Fredag 10 maj 22:04

Fredag kväll, sitter i soffan med mannen och hundarna. Barnen sover gott i sina sängar och tystnaden som sprider sig i huset är sådär jobbigt tyst att man nästan får ont i huvudet då tystnaden är som tryckande. Brukar bli så då barnen somnat och huse...

Av Fru Lundgren - Lördag 4 maj 17:03


Solen skiner och det är över 18 grader varmt idag. Vi började ju morgonen att äta frukost ute på altanen, fast jag hade ont i nacken och att migränen hotade att komma. Men barnen ville äta frukost ute så vi gjorde det då. Sen satt jag och hundarna på...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards