Direktlänk till inlägg 28 augusti 2020

Hösten är här.

Av Fru Lundgren - 28 augusti 2020 10:44

Nu känns det i luften att hösten är här och det har börjat bli kyligt på nätterna. Vi har haft så lite som 4 grader varmt. Så snart är det tid att sätta på hästarna täcken på nätterna så dom slipper frysa. Jag känner att jag inte är redo för hösten ännu. Det känns som om sommaren gick för fort och Max har redan börjat om skolan och Milian kommer börja förskolan på måndag. Vart tog tiden vägen?! Känns ju som om det var igår man var gravid och fick se dom för första gången. Men tydligen är det ju 7 och 5 ½ år sen. Kan inte riktigt fatta det. Innan man fick barn så kändes det som om tiden kröp fram och nu känns det som om dygnet saknar tid. Man hinner knappt göra allt man vill göra. Jag är ändå så otroligt glad att jag har haft möjlighet att vara hemma på heltid med barnen som jag har varit och visst man blir inte rik på det, men oj vad roligt vi har haft. Snart är det ju bara jag och Milla hemma och jag tror att hon kommer tycka det blir jobbigt i början, men då får man helt enkelt hitta på saker med henne. Vi har ju haft en typ öppna förskolan här i byn där man träffats en gång varannan vecka och jag tänkte att dit får väl jag och hon åka så hon kan få leka med andra barn och funderar även om att kolla upp om man kan fara till Byske igen och leka där på öppna förskolan. Vi har ju inte kunnat åka dit för att dom ändrade ju alla bussar så det går inga i byn nu och det är lite drygt att gå eller cykla med barnen så långt. Lär ju ta en evighet innan man är framme då. Så det kändes inte alls lockande. 


Jag har för örvigt sett att det ändå är många som är inne här och läser vilket ändå är kul, men jag har som sagt inte haft intresse att skriva så mycket här. Har hänt lite saker som gjort att jag känner att man inte vill dela med sig av livet lika mycket längre, vilket är så tråkigt. Men det finns folk här ute som verkligen inte kan vara glad och låta andra leva sitt egna liv utan dom måste lägga sig i och på något sett se till att göra livet surt för andra. Varför förstår jag inte. Tycker det bara är så tråkigt gjort och man kan inte leva livet för att göra andra nöjda, så därför har jag bland annat blockerat en massa folk på instagram, men även valt att sluta blogga lika öppet här ute på bloggen. Vilket är så tråkigt för jag älskar att skriva av mig och berätta vad vi gör och så vet jag ju att många här som läser är ju mina släktingar och älskade vänner som vill läsa utan att ha en dålig baktanke om det hela. Men det sabbas ju av dom andra som mer eller mindre beter sig som idioter. Visst jag skulle ju kunna dissa dom och blogga ändå, men jag kan inte blockera dom från bloggen vilket då leder till att dom ändå kan lägga näsan i blöt och irritera. Så vi får se om jag bloggar ändå och skiter i dom andra. Visst jag brukar inte ta åt mig med vissa saker dom gör/gjort känns mindre kul och det är jätte tråkigt att man då inte kan göra så som man själv vill. Och så en sak till, många tror att bara för att man inte lägger upp saker p åinstagram så har det inte hänt. Jag har ofta fått frågan varför jag inte lägger upp på snapchat eller instagram ALLT jag gör med djuren eller barnen och får då höra att jag inte gjort saker med dom. Men sanningen är ju att man har ju ett liv utanför allt också och varför ska jag måsta lägga upp allt jag gör på internet för att det ska räknas att jag gör sakerna? Kan inte fatta varför..


Nej nu ska jag ta och börja fixa här hemma innan man ska hämta Max från skolan. Solen kommer till och med fram nu så bäst att njuta av den =) Ha en bra dag alla där ute =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Lördag 18 maj 17:02


Grillen är tänd och mannen min står där och grillar för fullt. Snart kommer min bror och hans vän hit för att äta med oss och sen blir det att umgås och ta en cider och öl och ev spela kite kubbspel. Perfekt slut på en underbar dag med andra ord. Gri...

Av Fru Lundgren - Fredag 17 maj 19:06


Ibland då man haft det tufft är det som om känslorna inte kommer direkt utan de kommer ett tag senare. Ikväll är det en sådan dag, min kropp vill bara gråta men jag har som inget att gråta över. Tror detta rår för att det varit lite tufft för vänner ...

Av Fru Lundgren - Torsdag 16 maj 10:04

Igår var det strålade sol och vi hade 35 grader i solen och jag tillbringade större delen av dagen att vara i skuggan på altanen med hundarna. Lilla Rufus var här igen också en stund då hans ägare skulle till stan och tyckte det kändes dumt att ta me...

Av Fru Lundgren - Tisdag 14 maj 09:56

Igår var dagen helt underbar och jag hade sett framemot att få läsa en bok då barnen somnat. Men jag fick migrän vid 20 tiden och låga på soffan hela kvällen med hundarna. Sovit dåligt inatt också pga migränen idag mår man inte heller så bra. Dock in...

Av Fru Lundgren - Måndag 13 maj 09:52


Sitter just nu ute på altanen med hundarna och njuter i solen medan jag dricker lite energidryck. Många startar morgonen med kaffe men det kan inte jag då jag får sådan sjukt mycket ångest av kaffe. Vet inte varför och jag har provat flera gånger men...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards