Alla inlägg den 25 september 2016

Av Fru Lundgren - 25 september 2016 23:45

Jo nu är min klocka 00:45 och det är nu måndag enligt min mobil, men detta är ju söndagens inlägg så jag läger det ändå på rätt dag för er så ni lättare kan se det =)



Dagen började med att min mor rinfgde och säger att moffes (min pappa) traktor har kommit på gården. Så vi skyndade oss att kasta in barnen i bilen och for ner till dom, för er som inte vet så bor vi grannar. Max hade verkligen väntat på att traktorn skulle komma då han nästan hela veckan och väntat så länge på att den skulle komma. Max blev då glad av att se den och det var ju kul det. Vi passa även på att ätfrukost med dom och satt där en stund och pratade medan barnen lekte runt.

Sen då vi lekt klart där så for vi till ett hus som en släktingt (?) ska sälja då vi fick veta det igår. Visst huset var ju billigt, men både fåglar och ev ekkoren hade haft grymt kul i huset då det var stora hål på väggen. Så detta hus är ju bara att ruiva med marken och då blir det ju dyrt om man sen ska slå upp ett nytt hus och då det ingen mark var med utan bara en tomt på runt 1500kvm så kändes det ju inte alls så lockande, vi är ju en stor familj med många djur så vill ju inte skicka bort djuren. =)


Barnen fick sen och sov lunch så jag passade först på att kasta ut mannen på en runda med Hailey så hon fick springa av sig energi med han och sen så då han kom hem så tog jag med chelsea och ponnyn Lillan för att fara ut till skogen och joggade. Det vart bra träning för både ponny och hund då dom båda var rädda för varandra i början och tyckte det var lite konstigt att springa ihop. Men sen så fattade dom att det inget farligt var och det gick grymt bra. Chelsea hade lite svårt att sen gå med slapp koppel och små sakta steg, så vi passa på träna på det. Jag älskar att träna direkt det uppstår saker istället för att stå på en träningsbana och raggla samma sak ut och in. Nej ta tjuren vid horen och träna direkt =) Hamnade sen i soffan och där blev jag sittandes medan min älskade man gjortde maten som idag vart kycklin nuggets och pommes, grymt gott och vi alla åt tills vi sprack. HAHA. Efter maten ringde min bror och frågade vad vi gjorde. Han skulle hem till föräldrarna och frågade om inte jag och barnen kunde komma då han gillar att vara med dom. Så vi rastade alla hundar ett tag och sen gick vi till momme och moffe igen. Nu blev Max lycka totalt då moffe och han for ut och körde traktorn och Milian hittade en kompis till min bror att leka med. Så båda barnen var nöjda =) Vi var kvar där ett tag och sen gick vi hem igen.

Milian lyckades ramla baklänges och slog sitt huvud i mitt ben så jag har ett stor bula där och är ömm i hela benet. Men jag hoppas det ska gå över fort. Huvudsaken är ju att Milian klarade sig.


Jag har nyss varit ute och mockat och fixat stallet klart inför natten och tog då även in hästarna. Dom brukar komma in vid 23 tiden då jag tar in dom innan jag går och lägger mig. Jag skulel vilja ha dom ute dygnet runt, men litar inte på att Lillan är kvar i hagen, så jag tar in dom =)


Nej nu ska hundarna rastas en sista gång och sen ska jag sova. gott natt =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards