Alla inlägg den 6 december 2015

Av Fru Lundgren - 6 december 2015 21:52

Ja gott folk idag är det redan andra advent och jag tycker att tiden bara springer iväg.
Dagen började med att hela familjen for ner till momme och moffe för att äta frukost med dom och med min brorson milo. Så han och Max lekte ett tag ihop efter att vi ätit frukost och sen tog vi alla (ej momme) och klädde på oss för sedan gå ut och gå en lång och härlig promenad i detta grymt fina väder. Solen lyste ju och det var bara några få minusgrader ute. Då vi sedan kom hem igen efter promenaden så fick Max gå upp till din säng och sova lunch. Milian sov redan gott i vagnen efter promenaden.

Jag passade på att gå ut i stallet medan min man var hemma. Tog in hästarna och borstade upp dom för att sedan sätta på dom all utrustning och sen bar det ut på en härlig runda. Jag hade med ettan som handhäst. Pajsen var så grymt taggad på att arbeta att han var verkligen villig att arbeta i form, så fast jag ej red ihop han så skötte han det glatt själv. Haha. Älskar den hästen alltså. Ettan hade myror i brallorna och var verkligen både pigg och busig. Fick ha kort grimskaft på henne då hon annars skulle ha satt iväg i världens glädjeskutt. I traven skötte dom sig båda bra och jag red mycket tempoväxling. I början av galoppen fick det också bra men sen efter ca 5 meter så kommoden busiga ettan igång och satte iväg världens bockserie, så Pajsen blev lika vild men jag lyckades lugna dom båda ett tag tills den sen blev för mycket för ettan och hon då mer började hoppa och stuttsa på stället en att springa rakt fram. Så jag var tvungen att släppa efter hennes grimskaft och saktade av Pajsen. Ettan stuttsade runt en stund på vägen och var taggad men lugnade sig sen och vi joggade av innan vi sen skrittade av. Trots att 70% av passet idag bestod av skritt och lätt jogging så syntes det på hästarna att dom var glada att få komma ut och dom ville inte att vi skulle ta det lugnt. Tyvärr var dom båda svettiga jag stod ett tag inne i stallet och borstade dom torra innan jag sen kastade på dom täckerna och släppte ut dom i hagen igen. Gav dom vatten ute i hagen och gick sen in till familjen.

Då jag kom in så var min man i full färd med att städa och tömma matsalen. Vi ska flytta tv-rummet till matsalen och bordet och allt från matsalen ska in där tv-rummet var. Så det var lite kaos och saker överallt, nästan som vanligt då min man ska göra saker. Haha. Vi ställde provisoriskt ihop alla saker i det rummet där allt ska vara och tog sen en paus och åt middag och sen åkte min man till jobbet. Jag och barnen höll på att städa lite mer, eller ja jag städade och barnen satt och kollade på tv. Då jag sen var klar med städandet så tog jag vällingarna och gick sen upp till dubbelsängen för att låta barnen äta välling och sen sova. Så nu sitter jag i soffan och kollar på Beck och väntar på nyheterna innan jag sen ska ut på gården och rasta hundarna.

Hoppas ni alla har haft en bra dag och en lika bra kväll.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards