Direktlänk till inlägg 21 juli 2015

Dressyr på schemat

Av Fru Lundgren - 21 juli 2015 21:17

Idag så bestämde jag att dra upp ettan på ridbanan och rida lite dressyr med henne, med mål att få henne att lyssna på mina hjälper. Men banan var upptagen så vi for till en äng istället och red som planerat. Hon var lite tjurig och tyckte jag var grymt jobbig som styrde och ställde idag. Fast hon vet vad jag vill så kan hon ju inte bara finna sig i det alltid, utan måste som först få säga vad hon tycker och anser i det hela. Sen då hon gjort det så kan hon acceptera det jag ber om. Så vi bråkade lite. Men fy fan vad fin hon blev! Hon arbetade på grymt bra och hade bra stöd mot bettet utan att bli för tung. Hon vart som en dröm och både tempoväxling satt som en smäck och hon lyssnade så grymt bra på mig. Sen så då hon varit fin ett tag var hon bara tvungen att börja bråka lite och säga emot. Men med lite lirkade så gav hon sig och blev grymt fin igen. Måste flörta med någon som kan följa med och fota oss någon gång. Efter 40 minuter var hon mer eller mindre död. Så jag gav mig och började skritta hemåt. Och ja då fick hon helt plötsligt mer energi. Haha. Då jag kom till sommarstallet igen så var hon så svettig att det såg ut som om hon stått i regn. Borstade igenom henne noga och kastade ut henne på betet.

Tanken var att ta killarna också, men klockan hann bli för mycket och vi skulle till stan innan min man drog på jobbet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards