Direktlänk till inlägg 24 februari 2015

Både glad och mindre glad.

Av Fru Lundgren - 24 februari 2015 23:22

Idag efter att min man kom hem så skuttade jag ut i stallet som jag hade planerat tidigare idag. Men idag gjorde jag något som det var grymt länge sen jag gjorde. Jag selade ettan och for ut helt själv och körde henne. Första gången vi är helt själva. Annars brukar min man följa med eller så någon av mina vänner på mina/deras häst. Men inte idag. Visst jag hade lite fjärilar i magen. Men lyckades ändå på något sätt behålla mitt lugn vilket gjorde att ettan också var lugn. Hade väntat mig bus och bråk från hennes sida, men hon överraskade mig och gjorde bara 4-5 små mockaprång då hon råkade komma in i galoppen. Vilket är helt naturligt. Tur att jag kom på att sätta på slaggjorden på henne. Så hon gav sig då hon insåg att den höll ner hennes rumpa. Efter att hon insåg att jag vunnit över henne så gav hon sig och lyssnade jätte bra på mig. Körde lite runt byn och hon skötte sig så där grymt bra att mina tårar började rinna av lycka. Hon visar verkligen hur fin hon är vårt band till varandra är grymt starkt.
Sen efter att jag kört henne så skyndade jag mig in och bytte kläder. Sen bar det av till mina föräldrar för att äta middag med dom. Dagens mat bestod av grillkorv, klyftpotatis och wook grönsaker. Grymt gott. Tyvärr så åt Max typ inget. Han har 4 tänder som kommer så jag gissar att han är öm i käken. Vi for sen hem strax innan kl 20 och min man nattade en trött liten Max. Jag skuttade sen ut i stallet och for ut och skrittade Pajsen barbacka runt byn och tog med Q som handhäst. Så jag slog två flugor i en smäll.

Det jobbiga nu med hästarna är att då jag nu fått upp Pajsen så fint i vikt och hull så får dom mask och nu är han smalare igen. Fast både ettan och Q är smala denna gång. Så nu blir det att öka upp all mat till dom så dom snart kommer att vara i bra vikt igen hoppas jag. Bara att ta nya tag och göra sitt bästa. Fast visst blir man besviken/arg då man kämpat så mycket och så blir det pannkaka av allt. Ska även flörta till mig att sko och brodda om dom. Nu är alla djur nattade och hästarna har fått mat och vatten.

Jag ligger just nu i sängen och ska nu sova. Är så skönt att man börjat lyckas vända på dygnet och stiger upp tidigare på morgonen och lägger sig då tidigare på kvällarna. Man blir så pigg under dagen och man får mer timmar att göra saker på då det är ljust. På kvällen blir jag även så trött pga graviditeten så jag tycker det är så skönt att kunna göra så mycket som möjligt under dagen då det är ljust ute.

God natt gott folk.

Bjuder på en lite studdig bild från dagens körning med ettan. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Måndag 13 maj 09:52


Sitter just nu ute på altanen med hundarna och njuter i solen medan jag dricker lite energidryck. Många startar morgonen med kaffe men det kan inte jag då jag får sådan sjukt mycket ångest av kaffe. Vet inte varför och jag har provat flera gånger men...

Av Fru Lundgren - Lördag 11 maj 10:36

Godmorgon bloggen. Sitter nu vid köksbordet och myser med hundarna som är taggade på att gå en lunchpromenad strax. De har sina rutiner och vet som när man ska gå oavsett hur man gör så vet de som vad klockan är. Solen lyser, himlen är helt blå och f...

Av Fru Lundgren - Fredag 10 maj 22:04

Fredag kväll, sitter i soffan med mannen och hundarna. Barnen sover gott i sina sängar och tystnaden som sprider sig i huset är sådär jobbigt tyst att man nästan får ont i huvudet då tystnaden är som tryckande. Brukar bli så då barnen somnat och huse...

Av Fru Lundgren - Lördag 4 maj 17:03


Solen skiner och det är över 18 grader varmt idag. Vi började ju morgonen att äta frukost ute på altanen, fast jag hade ont i nacken och att migränen hotade att komma. Men barnen ville äta frukost ute så vi gjorde det då. Sen satt jag och hundarna på...

Av Fru Lundgren - Lördag 4 maj 09:03

Sov skit natten till igår och inatt har man sovit så hårt att man istället vaknar med ont i nacken och snudd på migrän. Suck! Varför kunde man inte bara få vakna utvilad och pigg? Blir att kasta i sig lite kaffe och hoppas att man inte får ångest som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards