Alla inlägg den 12 juli 2014

Av Fru Lundgren - 12 juli 2014 23:34

Ingen kommer att kunna förstå känslan jag har just nu. Campa som i våran flock är den som är mer vild en tam och oftast är "svarta fåret". Hon gör som hon vill och vi har haft våra diskussioner. Visade idag en sida jag aldrig sett hos henne. Hon travade på fint vid cykeln utan att dra i kopplet, låg fint på gräsmattan då jag hämtade hästarna ur hagen, gick fot vid mitt ben mellan tre hästar (fast hon är lite rädd) och sen låg hon på gräsmattan igen då jag satte hästarna i hagen och gick in i stallet. Detta är första gången hon varit med då jag cyklat och fast hon ville springa från hästarna lyssnade hon på min mjuka röst och slappnade av. Att få henne att ligga stilla löst på ett speciellt ställe hade inte gått för 1 månad sen oavsett om det var inne eller ute. Men jag gav inte upp. Jag har offrat blod, svett och tårar för denna hund och jag har ibland funderat om hon verkligen är rätt hund i denna flock. Och så visar hon detta!! Vill bara gråta av glädje. Min fina fina campa.

Av Fru Lundgren - 12 juli 2014 23:33

Hunnit gå en morgonpromenad till hästarna och tagit ut dom till betet, vara i stan och köpa en cykelhjälm till kotten så nu kan han åka med då jag cyklar, farit till havet och badat, lyxat till det med pizza, cyklat med campa och tagit in hästarna från betet.
Ja kortfattat så var detta min dag. Hade tänkt att rida men kände att jag ikväll efter att Max lagt sig ville rå om min man också. Så satt i soffan med han och såg på tv innan jag sen for och tog in hästarna.
Jag har ändå haft en bra dag. Jag ska verkligen inte klaga. I morgon hoppas jag på en lika bra dag.

Nu väntar sängen. :)

Av Fru Lundgren - 12 juli 2014 12:05

Jo idag är det redan lördag för er som missat det. Vi har varit och tagit ut hästarna för ett tag sen och just ätit lite frukost/lunch.
Blir att senare idag fara och bada i havet igen. Man blir så skönt sval i kroppen av det.
Sen ikväll blir det stallet igen. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards