Direktlänk till inlägg 23 september 2014

Stan och stallet

Av Fru Lundgren - 23 september 2014 22:55

Steg upp idag och for nästan direkt till stan. Min man skulle in och anmäla sig på arbetsförmedlingen och anmäla sig arbetslös. Han fick ju igår det grymt roliga samtalet från sin chef att dom tappat körningar och måste låta folk gå. Så tyvärr så var min man en av dom som fick gå. Så fredag är hans sista dag på jobbet. Tråkigt som fan och tankarna bara snurrar. Hur fan ska vi nu lösa detta? Ja det gäller att vända på varje sten nu och leta jobb.
Var som sagt in på stan och medan han satt där i möte så gick jag och Max först 2,7 km och njöt av det kalla men grymt fina höstvädret.

Sen efter att vi gått promenaden så kollade vi på fontänen. Max tyckte vi kunde bada i den. Men det tyckte inte jag. Visst är jag dum?

Efter att ha kollat på den ett tag så blev vi båda kalla och gick då in till arbetsförmedlingen och Max fick leka där i typ 30 min innan min man var kvar. Vi väntade en timme innan han fick komma in på mötet som sen tog typ 30 min. Så ja jag satt ju som bort en hel dag. Hade jag vetat detta hade jag nog stannat hemma och hittat på roligare saker.

Blev så grymt trött nu ikväll efter maten att jag la mig och vilade en stund medan min man hade Max. Skönt att kunna vila då man först mått så illa att man inte ens kan äta. Haft en lite tung dag med andra ord.

Gick ut ikväll till stallet och tog ut Pajsen på banan. Han var grymt fin och jag bara älskar att rida han. Synd bara att han tappat så grymt mycket muskler nu då jag inte haft ork att rida eller ens vara i stallet. Mår grymt dåligt över detta och gör verkligen allt för att hinna med att motionera dom. Ska försöka bli bättre på det. Men inte lätt då man är gravid och hormoner som spökar i kroppen. Så jag hoppas dom ger sig snart så man kan leva ett normalt liv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Av Fru Lundgren - Tisdag 12 mars 18:45

Idag då det endast var minstingen hemma då alla andra var på skola och förskola så passade jag och mannen på att gå en längre promenad idag med hundarna och minstingen. Vi fick även sällskap av min mamma som följde med och cyklade då hon har för ont ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards