Alla inlägg den 11 september 2014

Av Fru Lundgren - 11 september 2014 22:41

Min man jobbar ju natt i veckan (kl 00-13) så jag har ju Max helt själv på morgonen. Drygt kan jag säga att stiga upp tidigt med han. Så jag har passat på sen att sova lite då han sover lunch. Idag efter frukosten tog vi alla hundar (utom Ängla som är hemma med valparna) och gick en lång runda på 4 km. Gick rundan runt byn med 2/3 delar som grusväg så hundarna gick springa lös nästan hela rundan och det uppskattade dom. Är alltid så skönt att kunna låta dom springa av energi och busa som dom vill. Kommer det en bil så lockar jag bara på dom så kommer dom snällt och sätter/ställer sig vid mig tills jag låter dom springa igen. Dom är så grymt duktiga. Efter att vi gått så lät jag hundarna vara ute i hundgården (ej Ängla och smilla) och så gick jag in med Max och la han i hans säng och lät han sova lunch. Sen gick jag ner och bäddade ner mig och smilla i soffan där vi sen somnade. Min man kom sen hem och Max sov då fortfarande så då han sen vaknade så tog min man han medan jag skuttade ut i stallet. Tog ut Pajsen på banan och började med att rida runt på en stor volt i olika tempon. Han tyckte det var grymt jobbigt. Speciellt i galoppen och då jag kör tempoväxling så måste han hela tiden hålla koll så han får med sig bakbenen. Vilken är bra då vi nu börjat bygga upp rygg och rumpmusklerna. Efter att ha tränat ca 30 minuter så hoppade jag av och longerade han i 15 minuter. Han travade runt på volten i ett "joggar" tempo så han får som sakta slappna av i kroppen. Sen så hoppade jag upp och skrittade av han. Kan säga att jag hade en grymt trött men nöjd kille. Han stod och sov då jag borstade av han och gav han mat. Sen så fick han gå ut i hagen så fick alla hästar mat och jag fyllde på vatten.

Gjorde sen mat och var ner en stund hos mina föräldrar där jag lät Max leka lite med dom. Sen vid 20 tiden gick vi hem och jag la Max i sängen. Grymt trött unge som somnade direkt vällingen var slut.
Skyndade då ut i stallet och har nyss ridit runt byn med en vän så nu har alla mina tre hästar fått komma ut. Nu ska vara social med min man innan han åker till jobbet igen.
Hoppas ni har haft en bra torsdag :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards