Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

Då allt känns om jobbigast...

Av Fru Lundgren - 28 februari 2013 23:30

Då allt känns som jobbigast är det skönt att göra något annat så man kan släppa alla tankar och allt å bara fokusera på det man gör för stunden. Jag sjönk ner i soffan då jag kom hem och så började tanka snurra om pappa.. Jag satt och stirrade på mobilen som låg framför mig och jag märkte knapt att smilal rullade ihop sig i mitt knä. Jag satt och strök henne en stund och så sen kände jag bara att jag inte vill sitta kvar.. Jag orkade inte bara sitta och vänta på att mamma skulle ringa så man fick veta hur det var med pappa.. Så jag gick ut i stallet och skulle ge kaninerna mat men valde då att fara ut och rida Pajsen på banan bara för att ha något annat att tänka på en stund. Och gud vad mysigt det var.. Det blev lite arbete på volt och lite skänkelvikningar. Gud vad fin han blev i slutet och jag kände verkligen att jag kunde släppa allt annat för att bara fokusera på hur han gick.. för Pajsen är så att man måste ha fokus på han annars så släpper han som allt och bryr sig inte.. Han arbetar då som bara halvhjärtat.. Men i alla fall.. Ikväll så arbetade han grymt bra och jag är så jävla stolt över han.. Sen så tror jag fasiken att han har växt för att ta sig upp på han är ju som att bestiga ett berg.. Man känner sig i osmidig upp på han och man flåsar som en flodhäst då man väl kommit upp på hans rygg.. Red han ca 35 min och så sen skrittade jag upp till stallet igen och började pyssla om han.. Han stod så nöjd i stallet och kollade ut mot den öppna dörren. Han är så snäll att han ej går ut om jag inte sakt till han att han ska gå. Sen så fick han vatten och lite godis och så kastade jag på hans täcke igen och så fick han komma ut till Ettan igen i hagen. Nu har nästan alla trådar tina fram så nu jävlar är det ström i trådarna igen och det kände jag.. haha.. Så det blir att let afram något handtag till understa tråden för den har Pajsen rivit sönder så det är ingen plast kvar som man håller i.

Gav även kaninerna mat och nu sitter man här igen. Ingen mamma har ringt och man ska snart gå och sova. Det är en ny dag i morgon och då ska man också jobba igen sen får man gå på helg.
Men nu ska jag se lite på tv och sen ska jag sova.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Onsdag 1 maj 15:55

I förrgår var det både snö och regn om vartannat och var det sol men ändå lite kyligt. Idag är det strålade sol och 20 grader varmt! Kan det vara så att våren nu är här för att stanna även hos oss uppe i norr? Jag njuter då för fullt och det känns sk...

Av Fru Lundgren - Måndag 29 april 12:19

Kollar man ut idag är det svårt att fatta att det var strålade sol igår och 13 grader varmt. Vi tog en härlig promenad med hela familjen där barnen cyklade och vi vuxna gick och minstingen åkte vagnen. Hundarna var med och vi alla njöt av värmen. Men...

Av Fru Lundgren - Onsdag 24 april 18:56


Jag har verkligen inte haft varken tid eller ork att sitta här och blogga denna månad. Allt har varit tufft och tungt. Då man trodde att allt var guld och gröna skogar så vände allt på en femöring och jag har mått sjukt dåligt med ångest som gjort at...

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards