Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

Motion av häst x2 =)

Av Fru Lundgren - 22 januari 2013 13:18

Idag då jag steg upp så lyste solen och det var bara 6 grader kallt.. Så vad passar inte bättre som en dag i stallet i detta fina väder. Jag åt lite frukost och så sen åkte min man till jobbet och jag tog en tablett mot min onda skalle och så bar det ut i stallet.. Jag har ju bestämt att ta mig i kragen och motionera dom minst 3 dagar i veckan. Men just nu blir det bara korta pass med skritt och lite trav.. För dom har ju stått ett tag och måste bygga upp kondisen igen. Men ja i alla fall.. Jag kände mig inte sugen att rida då min skalle var lite död.. Så jag passade på att tömköra båda hästarna idag på banan.. Jag tömkör istället för att longera. För mina blir helt vilda och dampar bara runt då man longerar.. Så jag tömkör på volt istället så då ha jag med koll på dom med två tömmar... Pajsen var grymt fin idag och sådär arbetsvillig som han alltid är.. Han visade upp sin snygga sida och efter ett tag så blev han även grymt mycket mjukare på höger sida också så då började han ställa sig bättre i det varvet. Sen så bytte jag häst och tog Ettan.. Hon var lite för taggad och busig.. Så det blev först lite bråk mellan oss.. Eller ja jag röt till åt henne och då gav hon sig.. Sen så skötte hon sig grymt bra hela tiden.. Hon testade även galopp i båda varven några steg och det såg grymt fint ut.

Hästarna fick röra på sig ca 20-30 min idag och det tycker jag ändå var ett bra pass med dom båda. Så nu är dom i hagen igen och jag sitter i soffan.. Ska snart rasta hundarna och så sen blir det att äta lite..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards