Alla inlägg den 1 december 2023

Av Fru Lundgren - 1 december 2023 20:17

Nu är det redan december och det är enbart 3 veckor kvar i skolan innan barnen får jullov och så har det redan gått en hösttermin i skolan och förskolan. Känns lite konstigt att tiden gått så fort och snart vänder det och blir mer och mer ljust på dagarna vilket är skönt. Det har man verkligen längtat till i veckan då vi gick närmare 80 cm snö i runt om i Skellefteå. Kändes som om man enbart stod och skottade och då man vände sig om så såg man inte att man nyss skottat där. Men jag ska inte klaga. Jag gillar snön, men det behöver ju inte komma allt på samma gång. Hästarna fick ledigt från all motion då jag inte var taggad att rida i snöstorm. Finns som bättre väder att rida i och min rygg blev helt död av att skotta så mycket också.

Det tråkiga i veckan var att min älskade vän Claes från Göteborg var upp med lastbilen till Kiruna och jag hade gärna träffa han och sagt hej, men det gick inte då jag var hemma med barnen och mannen jobbade. Så jag hoppas att man hinner träffa han snart då det var ett tag sen sist. Är ju som lite långt att bara snabbt fara till Göteborg och säga hej, det går ju som inte. Men få hoppas att det finns möjlighet snart igen att träffas. Det roliga är att vi har varit vänner i ca 21 år och jag är glad som har en sådan fin vän som han.

Önskar er alla en bra kväll. Själv ska man natta barnen och sen ska man lägga sig i soffan och läsa min nya bok jag fick hem idag med posten. Den skulle ha kommit i tisdags men snökaoset ställde till det så den kom först idag. Men det gör inget för jag kan då ta en lugn kväll i soffan och läsa.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards