Direktlänk till inlägg 24 oktober 2023

Älskade morfar

Av Fru Lundgren - 24 oktober 2023 19:45

Jag har nu börjat skriva detta flera gånger men avbryter mig alltid och blir låst då jag inte vet hur jag ska skriva och vad jag ska skriva. Jag vill skriva så mycket, men jag vill inte öppna upp lig och blotta mig så mycket då jag inte vet hur allt kommer tas av den som läser det. Så med det sagt så har du kommit och läst så kommer du snart få veta varför det varit så tungt för mig och varför jag varit frånvarande ett tag. Natten mot söndag somnade min älskade morfar in stilla på sjukhuset omgiven av sina nära och kära. Han har kämpat en kort tid mot en sjukdom och det blev inte bättre så han somnade stilla in. Vi alla hamnade som lite chock då ingen var beredd på detta. Nog för att man aldrig är redo då denna stund kommer. Så jag har känt att jag inte orkat vara så aktiv på internet då jag just nu bryr mig mer om min familj och de nära och kära som finns runt oss. Livet är för kort för att slösa bort på annat. När jag blir mer aktiv igen vet jag inte. Jag kan som inget säga. Det kan bli om några dagar eller det kan bli om några veckor. Ingen vet. Jag ger det den tid det tar att smälta alls som hänt och sen kommer jag komma tillbaka till er alla.

Sov gott älskade morfar. Jag kommer inte glömma dig och jag ska bära mina minnen av dig med mig livet ut. Du är en av de starka stjärnor som nu lyser ner på oss från den magiska himlen.

 
 
Carmen

Carmen

26 oktober 2023 07:44

Jag förlorade min mormor för några år sedan och visste inte hur jag skulle kunna gå vidare i livet utan henne. Jag var och är fortfarande så fruktansvärt ledsen. Men på något sätt så blir det lättare med tiden om man bara låter sig själv sörja och även har folk omkring sig som stöttar på rätt sätt. Skriv om det är något vännen.
Styrkekramar från mig till dig.

http://thatsmylife83.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Lördag 18 maj 17:02


Grillen är tänd och mannen min står där och grillar för fullt. Snart kommer min bror och hans vän hit för att äta med oss och sen blir det att umgås och ta en cider och öl och ev spela kite kubbspel. Perfekt slut på en underbar dag med andra ord. Gri...

Av Fru Lundgren - Fredag 17 maj 19:06


Ibland då man haft det tufft är det som om känslorna inte kommer direkt utan de kommer ett tag senare. Ikväll är det en sådan dag, min kropp vill bara gråta men jag har som inget att gråta över. Tror detta rår för att det varit lite tufft för vänner ...

Av Fru Lundgren - Torsdag 16 maj 10:04

Igår var det strålade sol och vi hade 35 grader i solen och jag tillbringade större delen av dagen att vara i skuggan på altanen med hundarna. Lilla Rufus var här igen också en stund då hans ägare skulle till stan och tyckte det kändes dumt att ta me...

Av Fru Lundgren - Tisdag 14 maj 09:56

Igår var dagen helt underbar och jag hade sett framemot att få läsa en bok då barnen somnat. Men jag fick migrän vid 20 tiden och låga på soffan hela kvällen med hundarna. Sovit dåligt inatt också pga migränen idag mår man inte heller så bra. Dock in...

Av Fru Lundgren - Måndag 13 maj 09:52


Sitter just nu ute på altanen med hundarna och njuter i solen medan jag dricker lite energidryck. Många startar morgonen med kaffe men det kan inte jag då jag får sådan sjukt mycket ångest av kaffe. Vet inte varför och jag har provat flera gånger men...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards