Direktlänk till inlägg 29 april 2023

Klädbytardag

Av Fru Lundgren - 29 april 2023 18:59

Idag var man inne på travet i skellefteå på stora spelhallen där det var klädbytardag. Det brukar vara där och i Drängsmarks Byahus, men det var ett tag sen jag var på travet och handlade kläder då det var där. Har ju dels varit inställt pga pandemin och sen har det alltid varit då jag inte kunnat åka, men idag lyckades man fara och det var ju bra det då Milla behöver en helt ny uppsättning kläder då allt i hennes garderob börjar bli för smått. Barnen växer som ogräs och man hinner inte med i svängarna. Haha. Jag var ju till det i Drängsmark då det var i februari/mars någon gång (minns inte exakt) men då behövde Max nya kläder då han vuxit ut allt. Så nu har Max nya kläder och sen fick Milian allt Max vuxit ut (var en helt ny uppsättning även för honom) då även han vuxit ut sitt och så idag fick då Milla kläder. Men jag hittade även kläder till både Max och Milian, tänkte att man ändå kan kolla om mer till dem då man ändå är på plats. Så nu ska då barnen klara sig ett tag med kläder. Jag tycker det är både ekonomiskt och klimatsmart att köpa begagnat och nu menar jag inte så att jag alltid köper så det ser ut som om mina barn går i slitna kläder, mycket på dessa ställen är väldigt fina och har många år kvar att användas. Samt att jag köper ju även nytt till barnen också ibland. Men det smartaste är ju att köpa bättre begagnat för då värnar man ju ändå lite om miljön. Nu vet jag ju att det kanske kommer en dag då barnen vägrar ha dessa kläder som är begagnade, men fram tills dess så njuter jag av att kunna köpa fina kläder till betydligt billigare peng än om man skulle köpa allt nytt. 


Hur gör ni då ni köper kläder? Köper ni alltid nytt eller köper ni begagnat? 

Jag har nästan all inredning i mitt hus begagnat och det vi köpt nytt är soffan, några gaderober och så köket då vi beställde det på IKEA och satte in helt nytt. Allt annat hemma är köpt begagnat och det gör mig inget så länge sakerna ser bra ut och funkar så som man vill. Jag köper ju också mycket begagnat då jag köper saker till hästarna då hästutrustning annars är svindyr att gå och köpa nytt. Så i den mån det går köper jag begagnat och det blir ju bättre för mig då man inte har något jobb med hög inkomst. 

Nästa helg är det loppis i Luleå på Arcushallen så då får man se om man ska dit. Jag är dock lite osäker om man ska dit med tanke på att det är så mycket folk där och det är så lätt att man kan bli sjuk och då menar jag inte bara corona, utan det går ju både flunsan och annat skit ute nu. SÅ man får se hur man gör. =)


Nu ska man ut med hundar en stund och sen blir det att motionera hästarna. Men funderar om att skita i hästarna idag och bara ge dem mat och ta hand om dem och så drar man iväg på en lång promenad med hundarna istället. Hm, svårt val så man får se hur man gör eller så släpar man med sin man så man kan ta alla djuren samtidigt. Haha. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Onsdag 24 april 18:56


Jag har verkligen inte haft varken tid eller ork att sitta här och blogga denna månad. Allt har varit tufft och tungt. Då man trodde att allt var guld och gröna skogar så vände allt på en femöring och jag har mått sjukt dåligt med ångest som gjort at...

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards