Direktlänk till inlägg 15 november 2021

1 av 3 sjuka.

Av Fru Lundgren - 15 november 2021 09:20

Idag är det Milla som är sjuk och fått både feber och hosta. Allt började med att mannen kom hem den sista oktober och var febrig och snorig. Sen fick Max det några dagar och sen Milian några dagar och nu Milla. Så vi har varit sjuka sen 1 november. Dom är snoriga, hosta och feber 1-3 dagar och sen är alla friska 2-3 dagar och så blir nästa barn sjuk. Har även varit snorig och förkyld så jag åkte till vårdcentralen och tog ett covid test men var inte det, vilket var skönt att man inte hade det. Känner ju att man inte vill ha tillbaka det då man hade det i februari och smaken och lukten var inte alls bra efter det. Det är som nu i slutet på september som lukten och smaken blev helt normal. Så vill helst inte göra om allt igen. Och fast man är vaccinerad kan man ju få covid, vilket många kan glömma bort. Men nu var det inte det vi skulle prata om.
Jag hoppas att förkylningen snart släpper oss så vi kan börja om att göra saker för just nu sitter man bara hemma och tar hand om barnen. Eller ja man är ju ute med djuren också men menade att man inte åker iväg och gör saker så som att träffa folk eller rör sig bland folk. Jag tycker att är man förkyld ska man stanna hemma tills man mår bättre.

Jag hoppas ni alla där ute på får en bra måndag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Söndag 26 maj 11:42

Idag är det morsdag och alla skriver om sina älskade mammor på internet och hyllar dessa till skyarna. Jag brukar inte göra det. Varför? Jo för att jag säger det till min mamma och hyllar henne 365 dagar om året. Men det betyder inte att jag tycker a...

Av Fru Lundgren - Fredag 24 maj 19:08

Skulle vilja säga att det varit en lungt fredag hittills men det kanske ändå inte har det kom jag på då grabbarna hade med sig kompis hem idag så det har varit fullt hus nästan. För mig gör det dock inget att det kommer kompisar eller att de far till...

Av Fru Lundgren - Torsdag 23 maj 18:48


Steg upp och skickade grabbarna på cykel till skolan som vanligt och sen gav jag hästarna frukost då de redan var ute så slapp man ta ut dem också. De har fått flyttat ut till lösdriften nu då det är så pass bra väder att jag inte vill ha de på box, ...

Av Fru Lundgren - Tisdag 21 maj 15:41

Jag mår mycket bättre nu efter att ha bollar tankar och känslor med både min man och min älskade mamma. Ibland är det så skönt att man står sin mamma så nära så man kan som prata om allt med henne och få höra vad hon har för tankar om det man säger. ...

Av Fru Lundgren - Tisdag 21 maj 10:01

Igår var en tuff dag då det bara blev för mycket och bägaren rann över och jag ringer i panik till min man och gråter värre än ett barn och skakar så mycket att jag knappt kan andas. Just detta halvår har varit tufft där stora hästen, katten och 3 hu...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards