Direktlänk till inlägg 23 maj 2019

100 dagar.

Av Fru Lundgren - 23 maj 2019 23:29

Idag är det 100 dagar sen jag klappade hennes hals en sista gång, lät mina händer smeka den där fina fuxfärgen och hur jag lätt pillade med hennes pannlugg medan hon sakta vart tröttare och tröttare. Jag minns hur mina tårar rann och hur hela jag bara ville spy. Jag skakade och grät där jag stod. Jag stod bara sekunderna inför att för sista gången få känna hennes varma päls under min hand. Jag hade tagit ett svårt beslut, ett beslut som alla djurägare aldrig och då menar jag aldrig, vill ta! Ingen vill ta det där jobbiga beslutet om att skiljas från sin vän och låta dom bli änglar på dom evigt gröna. Jag har tyvärr gjort det många gånger då mina djur varit sjuka och jag inget mer kan göra än att ge dom friheten. Men ändå kommer man aldrig vänja sig och det är lika tungt och jobbigt varje gång. Man vill inte men man vet att man måste. Man måste göra det för deras skull. För det är ju det viktigaste i mina ögon. Att djuren ska slippa lida.
Jag saknar Ettan så otroligt mycket. Hon lärde mig vara den jag är. Vi båda var vilsna och rädda då vi träffades. Men vi lärde oss att tillsammans bli starka och jag tackar henne för dom fina åren jag fick med henne.
Hon har det bra där uppe och slipper ha ont. Nu slipper jag må dåligt över att se henne ha ont. Men jag saknar att galoppera fram i skogen på henne och busa. Samt att få känna hur hon dansade fram på ridbanan. Jag saknar att sitta på hennes rygg och se henne vilda man flyga runt och hennes små fina öron spetsade. För det var dom jämt. Men jag lovade henne att ge henne sina vingar så hon kan bli lycklig. Jag är idag glad att hon lärde Troy att hitta sin plats här i livet. Tack älskade Ettan för allt du gav oss.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Av Fru Lundgren - Tisdag 12 mars 18:45

Idag då det endast var minstingen hemma då alla andra var på skola och förskola så passade jag och mannen på att gå en längre promenad idag med hundarna och minstingen. Vi fick även sällskap av min mamma som följde med och cyklade då hon har för ont ...

Av Fru Lundgren - Måndag 11 mars 18:17

Skrivit om texten flera gånger nu och sen raderat den. Hade tänkt att dela med mig av min dag men det finns delar av min dag som jag inte vet om jag ska dela med mig då jag inte vet om den andra personen vill att jag delar med av detta. Men min dag h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards