Direktlänk till inlägg 20 mars 2019

Solen lyser och det är varmt.

Av Fru Lundgren - 20 mars 2019 15:09

Ja jag sitter just nu i soffan och ser på tv med Milla. Fast om jag hade fått välja så hade jag gärna varit ute och ridit istället i detta otroligt fina väder. Alltså solen lyser och det är 3 grader varmt ute. Perfekt väder för att ta en lång och härlig ridtur. Men då kommunen fortfarande har stängt av våran infart och nu är dom där och jobbar så kan jag inte smita förbi med hästarna. Så jag hoppas kunna fara ut ikväll då dom jobb klart. Jag är också grymt sugen att dra ut med hundarna och släppa dom efter skoterspåret så dom får springa. Dock så löper Hailey och Lexie så dom kan inte följa, inte så smart att släppa både tikar och hannar då. Så blir att gå två promenader under löptiderna. Sen så har ju Hailey tratt nu och inte får leka med dom andra då hon kan riva upp stygnen. För er som inte vet så var hon in i fredags och opererade bort en knöl hon fått under hakan. Så nu är den borta och hon ska ha tratt och stygnen till på måndag nästa vecka. Grymt skönt att operationen och allt gick bra och såret ser verkligen ut att ha läkt väldigt bra. Man vill ju sina djur det bästa och det är skönt att hon nu är fixad och kommer bli bra. =)

Mannen trotsade sin feber idag och for till stan för att hämta upp bilen från verkstan. Dom har monterat dit en dragkrok. Ni vet mannen som klagat på folk hur dom kan ha en bil utan dragkrok har alltså gått och köpt en bil som inte har detta. Haha. Så blev att lämna in den då vi är i behov av en dragkrok för att kunna hämta mat till hästarna och så. Men nu är den på plats i alla fall. Dock så strulade elen men det ska dom fixa nästa vecka, måste bara beställa hem lite saker. Så vi fick hem bilen under helgen. Vilket är bra. Mannen behöver ju bilen om han nu blir frisk och ska jobba hela helgen.

Jag hoppas ni alla har haft en bra dag och att ni kommer få en bra kväll. Har ni inte haft en bra dag så skickar jag här en kram och önskar att allt som tynger er kommer att bli bättre, oavsett vad det är.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Av Fru Lundgren - Tisdag 12 mars 18:45

Idag då det endast var minstingen hemma då alla andra var på skola och förskola så passade jag och mannen på att gå en längre promenad idag med hundarna och minstingen. Vi fick även sällskap av min mamma som följde med och cyklade då hon har för ont ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards