Direktlänk till inlägg 12 mars 2019

Hela huset skakar.

Av Fru Lundgren - 12 mars 2019 09:24

Just nu roar sig kommunen med att riva upp vägen så hela huset skakar. Eller nej nu ljög ja ju, just ni sitter dom alla och fikar. Men kl 09.30 börjar dom och då kommer huset skaka igen. Jag var ut till dom och pratade lite om att vi bland annat har en stenmur och att vi har en värmeslinga i vattenledningen. Samt att jag smet förbi där då momme kom och skulle ta Max till förskolan. Han ska ta med sig momme dit idag och hon ska få vara där en stund. Han var väldigt nervös men ändå stolt över att få ta dit henne. Han har som längtat då dom bestämde detta redan innan lovet. Så han har verkligen räknat dagarna och nu räknar han dagarna igen för nästa lov. Bara det att de är ju några veckor bort. Haha.

Idag blir det att städa huset. Det är kaos här hemma och saker överallt och hundhår i sinne. Mina älskade schäfrar har ju bestämt att våren är här och då ska man ju passa på att släppa allt hår, om ni frågar dom. Så fast jag borstar så är det ändå mycket hår på golvet.

Idag lyser solen och det är så grymt fint väder. Så jag ska passa på och gå en lång runda med hundarna och verkligen njuta idag. Sen ska man även motionera hästarna men då det är så mycket snö på ridbanan just nu så blir det att rida efter vägen.
Jag var igår ute och gick med hästarna men vände efter att vi mötte två älgar. Troy gillade inte alls älgarna och lillan brydde sig om dom. Men valde att vända då jag kände att jag inte vill vara nära dom ifall dom blir arga på oss. Sen så då jag inte är helt fri från förkylningen så vart det kanske bra att promenaden inte vart så jätte lång. Passade på att mocka ligghallen och fylla på mer spån då vi gått promenaden. Hästarna sprang sedan in där och rullade direkt. Det ser så mysigt ut då dom gör så.

Nej nu ska jag sluta blogga och ta och städa huset.

 
 
Ingen bild

Dan

15 mars 2019 15:58

Vet hur det känns när hela huset skakar, de har hållit på utanför vårat hyreshus till och från nu i snart ett år och grävt och haft sig, först fjärrvärme och nu tror jag de håller på att byta dagvatten ledningarna mm.

Känns som ett projekt som aldrig tar slut, men nu är de iallafall hyfsat snabba, och man ser framsteg varje dag man tittar ut igenom fönstet.

Nu längtar vi bara tills de blir klara och kan asfaltera om hela vägen utanför.

Hoppas det är bra med er!

Kramar från oss i Tierp

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Onsdag 24 april 18:56


Jag har verkligen inte haft varken tid eller ork att sitta här och blogga denna månad. Allt har varit tufft och tungt. Då man trodde att allt var guld och gröna skogar så vände allt på en femöring och jag har mått sjukt dåligt med ångest som gjort at...

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards