Direktlänk till inlägg 24 juli 2015

Ingen sömn!!!

Av Fru Lundgren - 24 juli 2015 18:15

Inatt vid 01-tiden började Ängla markera att det nu var något på gång. Hon hade hela gårdagen markerat att hon var rastlös och visste inte vad hon skulle göra eller vart hon skulle ligga. Så jag bad min man att ta in valplådan så hon kunde ligga där. Vilken hon sen gjorde hela kvällen. Jag satt uppe och var hennes stöd hela natten då hon valpade. Första valpen tittade ut 01:40 och sen tog det runt 1 timme mellan varje valp. Hon fick 5 valpar och jag kollade på klockan vid 07 tiden och lyckades sen somna och så väckte min man mig vid 09 tiden då Milian var hungrig. Så det var bara att stiga upp och mata han. Min mans familj kom sen och jag kände mig verkligen grymt trött. Vid 13 tiden kom valp nr6 och vid 15 tiden kom valp nr7 som blev sista valpen. Det blev 4 hannar och 3 tikar. Grymt fina valpar och sen somnade hela lilla familjen och vi lät dom vara ifred.

Ängla tycke det blev varmt att ligga på alla filtar så hon burrade bort dom. Lät hon hållas så och sen på kvällen så bäddade jag ner filtarna så valparna kunde ligga på dom. :)

Min mans släkt kom ju idag och det var grymt kul att vara med dom. Synd bara att Ängla valde att få valparna just idag. Jag blev lite låst här hemma och vågade inte lämna dom själva.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Måndag 13 maj 09:52


Sitter just nu ute på altanen med hundarna och njuter i solen medan jag dricker lite energidryck. Många startar morgonen med kaffe men det kan inte jag då jag får sådan sjukt mycket ångest av kaffe. Vet inte varför och jag har provat flera gånger men...

Av Fru Lundgren - Lördag 11 maj 10:36

Godmorgon bloggen. Sitter nu vid köksbordet och myser med hundarna som är taggade på att gå en lunchpromenad strax. De har sina rutiner och vet som när man ska gå oavsett hur man gör så vet de som vad klockan är. Solen lyser, himlen är helt blå och f...

Av Fru Lundgren - Fredag 10 maj 22:04

Fredag kväll, sitter i soffan med mannen och hundarna. Barnen sover gott i sina sängar och tystnaden som sprider sig i huset är sådär jobbigt tyst att man nästan får ont i huvudet då tystnaden är som tryckande. Brukar bli så då barnen somnat och huse...

Av Fru Lundgren - Lördag 4 maj 17:03


Solen skiner och det är över 18 grader varmt idag. Vi började ju morgonen att äta frukost ute på altanen, fast jag hade ont i nacken och att migränen hotade att komma. Men barnen ville äta frukost ute så vi gjorde det då. Sen satt jag och hundarna på...

Av Fru Lundgren - Lördag 4 maj 09:03

Sov skit natten till igår och inatt har man sovit så hårt att man istället vaknar med ont i nacken och snudd på migrän. Suck! Varför kunde man inte bara få vakna utvilad och pigg? Blir att kasta i sig lite kaffe och hoppas att man inte får ångest som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards