Alla inlägg den 28 maj 2015

Av Fru Lundgren - 28 maj 2015 23:00

Solen lyste då vi idag steg upp och jag bestämde direkt för att gå ut till stallet då barnen sov lunch.
Drog med Quetcho ut i skogen och hade tänkt rida igenom han. Men han hade andra tankar! Det blev mer dansande på bakbenen, sicksackade på stigen, backade in i skogen och hoppade åt alla håll och kanter. Spelar ingen roll hur jag gjorde. Han gav sig inte, vilket jag inte eller gjorde. Så efter att ha bråkat ett tag och jag mer eller mindre ville bryta hans nacke och gräva ner han, så gav han upp och började bete sig som normalt. Då kunde han helt plötsligt arbeta i formen i traven som jag ville. Så ibland förstår man sig inte på dessa djur. Men det kanske inte är tänkt det heller. Han betedde sig grymt bra på vägen hem och gjorde allt jag bad om. Bara synd att jag var så arg och besviken på han att verkligen bara hatade han just då!!

Efter att ha ridit klart så fick han mat i krubban och jag kände igenom hela han. Hittade inget fel! Han var varken varm, svullen eller markerade något. Så vad som hänt i skogen vet jag inte.

Tog sen hela familjen och drog ut i skogen och lät hundarna få springa av sig energi. Eller ja Ängla och Bebe var kopplade men Spike och Campa sprang runt och lekte som galningar. Sen blev Bebe trött och fick ligga i vagnen med Milian på vägen hem.

Hade tänkt fara ut och rida dom andra två hästarna idag också. Men efter bråket med Q var jag både för trött i kroppen och arg på allt som hade med häst att göra, så jag bestämde att ta dom andra två ut och gå en härlig runda istället. Då behöver jag inte vara rädd att min ilska ska göra så jag tvingas bråka med dom också. :)
Så nu är alla djur motionerade och nu väntar sängen. God natt gott folk.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards