Alla inlägg under maj 2024

Av Fru Lundgren - Fredag 31 maj 19:48

Man går runt här hemma och har lock i örat så man nästan är döv. Man hör knappt något och det man hör låter jätte konstigt. Hatar då man är förkyld och får lock i öronen, speciellt då det är på båda öronen. Så jag hoppas det snart släpper så man kan få börja höra som normalt igen.

I övrigt har dagen ändå varit bra. Hästarna har varit en stund på betet, hundarna har varit ute flera timmar och sprungit runt och busat, jag har solat och nu ikväll motionerade jag hästarna. Nu ska lägga mig på soffan och försöka se tv i min dövhet. Skönt att det finns text på tv så man kan läsa vad som sägs. Ligger just nu och väntar på att minstingen ska somna. Han håller på och hoppar runt i sin säng och de andra barnen ligger i sina sängar och lyssnar på ljudbok.

Av Fru Lundgren - Onsdag 29 maj 10:48

Det är strålade sol och sjukt varmt både ute och inne. Barnen har feber och jag lider med dem i denna värme. Det är inte alls kul att ha feber då det är så varmt och jag kan inte slå på ACn då barnen ligger i soffan och den är ovanför soffan. Så just nu är fönsterna öppna på skuggsidan om huset och sen är det fläktar i fönsterna som blåser in luften. De minsta barnen är dock friska och nu är det bara de två äldre kvar som är sjuka. Så jag hoppas att de blir friska fort också. Sen får vi hoppas att jag och mannen slipper bli sjuka också.

Här hemma håller vi på att fixa sommarhagen till hästarna och fixa det nya jordgubbslandet. Vi har ju ett sen tidigare men ska bygga om det och fixa till det.

Av Fru Lundgren - Söndag 26 maj 11:42

Idag är det morsdag och alla skriver om sina älskade mammor på internet och hyllar dessa till skyarna. Jag brukar inte göra det. Varför? Jo för att jag säger det till min mamma och hyllar henne 365 dagar om året. Men det betyder inte att jag tycker att ni som lägger ut på internet gör fel, det är ju upp till var och en vad man vill göra och hur man vill göra. Jag ska snart hoppa in i duschen och sen ska vi fara till min mamma och fira henne lite. Ska bara vänta på att min man kommer hem från jobbet så han kan ta barnen medan jag duschar. Är som svårt att duscha då man har minstingen runt sig och man kan som inte hålla koll på han samtidigt som man då står i duschen. Ibland har jag löst det med att han får bada med mig medan jag duscha så då kan man hålla mer koll på han. Skulle ha duschat redan igår men blev så seg och trött på kvällen efter att ha motionerat djuren att man orkade inte så det blev sängen istället. Nackdelen med långt hår är att man måste torka det och fixa det tort innan man kan sova för annars får jag eksem i hårbotten och jag hatar det. 


Hoppas ni alla andra har en bra söndag oavsett om ni firar morsdag eller inte. =)

Av Fru Lundgren - Fredag 24 maj 19:08

Skulle vilja säga att det varit en lungt fredag hittills men det kanske ändå inte har det kom jag på då grabbarna hade med sig kompis hem idag så det har varit fullt hus nästan. För mig gör det dock inget att det kommer kompisar eller att de far till kompisar då jag anser att det är bra att de ha någon att umgås med men jag brukar säga nej om det handlar om varje dag under veckan för man vill ju själv kunna umgås med sina egna barn utan att det är massa vänner här. Visste dock om att Milians kompis skulle följa med hem då det blev bestämt redan i onsdags och då sa jag i morse till Max att han får också ta hem en kompis om han vill det då hans bror ändå har kompis och så blev det. Dock är barnen så stora att man nästan inte ser av dem något utan de springer iväg och roar sig själva. Innan kompisarna kom så lekte Milla och Matheus ute på gården och jag passade på att sola. Det var strålade sol och väldigt varmt. Solade en stund och läste en bok samtidigt. Dock svårt att läsa ibland då barnen gärna vill prata med mig och det gör ju ändå inget. Hundarna var ute på gården också hela förmiddagen men då det blev så varmt vid lunch så fick de gå in i huset medan jag solade då jag är rädd att hundarna ska bli överhettade. Så de gick vara inne och då skolbarnen kom så fikade vi alla och sen så la jag mig på soffan och film med hundarna, Milla och Matheus. Sen kom mannen hem och det blev middag. Barnen ville ha retser av plättarna som vi igår åt så det fick bli det och Milians kompis ville stanna och äta med oss så det passade bra att barnen åt det och vi vuxna tog sen sushi. Sjukt gott och jag har som längtat lite efter det. 

Nu ska man ut en stund med hundarna och sen fixa i stallet så hästarna kan sova inne då myggen blir hysteriska då det slutar regna och Troy hatar både mygg och regn! 


Hoppas ni alla får en bra kväll =)

Av Fru Lundgren - Torsdag 23 maj 18:48

Steg upp och skickade grabbarna på cykel till skolan som vanligt och sen gav jag hästarna frukost då de redan var ute så slapp man ta ut dem också. De har fått flyttat ut till lösdriften nu då det är så pass bra väder att jag inte vill ha de på box, sen så är det ju bättre att vänta in dem att sova ute redan nu innan sommarbetet drar igång. Sen ut med hundarna på gården och sen fara till förskolan med dottern. Sen åt man frukost med min man som var ledig idag och med minstingen. Kommunen hade planerat elavbrott idag mellan 9-12 så just innan kl 11 drog vi ut på en långpromenad med hundarna och det blev så att vi typ gick i nästan 1 ½ timme, vilket var skönt och där vi gick var det inne så varmt ännu. Sen då vi kom hem så blev det sen sjukt varmt och i solen hade vi 33 grader varmt. Skönt att man hann gå innan det blev så varmt och att det var mycket skugga där vi gick. Hundarna hittade ett dike med snö som de fick gå ner och svalka sig i då vi skulle vända och gå hem.

Sen har man väl som inte gjort Så mycket mer än att ta en kort promenad med småhundarna och sen bara vara ute och njuta av detta fina väder.då det är såhär fint bor man ju i stort sett på altanen med hundarna.
Nu badar man barnen och mannen drog iväg till Ica för att hämta paket som man beställt. Bland annat ett paket till min mor som hon ska få på morsdag på söndag. Sen då badat och nattat barnen hade jag tänkt ut i stallet och motionera Troy en stund och så fixa ligghallen och mocka den inför inatt igen. Lillan älskar att skita där inne så jag måste mocka varje dag.

Av Fru Lundgren - Tisdag 21 maj 15:41

Jag mår mycket bättre nu efter att ha bollar tankar och känslor med både min man och min älskade mamma. Ibland är det så skönt att man står sin mamma så nära så man kan som prata om allt med henne och få höra vad hon har för tankar om det man säger. Perfekt att kunna bolla känslor och tankar sådär med någon och inte varken känna sig dömd eller konstig. Är så tacksam för att jag har den kontakten med henne. Jag och mamma har så bra kontakt att vi lätt kan prata i 3-4 timmar per dag i telefonen om det inte är så att vi träffas. Men idag skulle hon till sjukhuset en snabbis och göra mammografi och då följde jag och minstingen med henne för att hålla henne sällskap och kunna prata. Vi handlade också lite och sen skyndande vi oss hem då grabbarna skulle komma hem från skolan och dottern skulle hämtas. Men det blev så att grabbarna for iväg på annat så man fick bara hem dottern. Jag har satt fram alla saker på altanen och fixat fint där. Så nu känns det ju som om sommaren är här. Fast inte just idag då det är sjukt kallt ute och man fryser om man inte har jacka på sig, eller så är det bara jag som är känslig. HAHA. Nej det är bara 10 grader varmt och blåser så det känns som om det är kallare. Har även tvättat upp lite hundfiltar och bäddar för att sen hänga ut på altanen för att det ska få torka. Handtvättar dessa stora bäddar då det inte går in i tvättmaskinen Så de är lite blöta nu så då passar det bra att de får hänga en stund där ute. Jag gör ju även så på vintern och låter det då frystorka innan  man tar in dem och i bland kan man hänga dem framför ett element så torkar det upp lite om de är vinter innan man sen lägger dem på golvet igen. 


Bjuder på lite bilder om hur det är på altanen. (om ni läser bloggen via mobilen så klicka på bilderna så syns hela)

    

Av Fru Lundgren - Tisdag 21 maj 10:01

Igår var en tuff dag då det bara blev för mycket och bägaren rann över och jag ringer i panik till min man och gråter värre än ett barn och skakar så mycket att jag knappt kan andas. Just detta halvår har varit tufft där stora hästen, katten och 3 hundar varit dåliga. Igår blev det för mycket då det hände en sak här hemma med ett av djuren. Jag står mina djur så nära och varje gång det händer något så blir ledsen och tänker att nu kommer detta sluta illa. Jag har ju många djur och har ju ändå turen att inte haft så sjuka djur men ibland har djuren blivit sjuka och fast man haft dem till veterinären och försökt hjälpa dem så slutar ju inte alla historier lyckliga och det är synd, men samtidigt något jag vet om då jag har djur. Nu var det inte så att det igår behövde sluta så illa, men det räcker med att hundarna mår dåligt eller hästarna blir halta så blir man rädd och orolig. Jag är bara nojig men det har man rätt att vara.

Natten har varit hemsk då det varit fullmåne och jag haft ångest över djuren som avlöser varandra med problem. Blev dock lite bättre efter att ha pratat med veterinären på morgonen angående hästen som skakar till och från i en muskel. Så det kändes skönt att få prata med någon om detta och nu vet jag hur man ska gå vidare även denna gång.

Nu ska jag lägga på soffan och ta det lugnt.

Av Fru Lundgren - Lördag 18 maj 17:02

Grillen är tänd och mannen min står där och grillar för fullt. Snart kommer min bror och hans vän hit för att äta med oss och sen blir det att umgås och ta en cider och öl och ev spela kite kubbspel. Perfekt slut på en underbar dag med andra ord. Grillat är ju också så sjukt gott att det vattnas i munnen på mig bara av att känna lukten. Solen lyser och vädret är sådär underbart att man knappt vill vara inne. Skulle ha behövt städa men jag orkar inte dammsuga i denna värme. Så jag får göra det ikväll istället då det är svalare. Har även solat lite idag, passade på då det ska bli svalare nästa vecka och mulet. Men samtidigt skönt att det blir svalare för då kanske inte all värme försvinner innan sommaren redan börjat. Familjen åt frukost ute på altanen idag med hundarna och redan då var det varmt och skönt. Men frågar man djuren så tror jag att de uppskattar att det blir lite mulet och svalt ute så det inte är så extremt varmt hela tiden.

Hoppas ni alla får en underbar kväll oavsett vad ni ska göra.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards