Direktlänk till inlägg 1 juli 2024

Regn

Av Fru Lundgren - Måndag 1 juli 13:12

Idag regnar det och hela familjen sitter i soffan och tar det lugnt. Finns inte så mycket att göra. Jag har varit och satt hästarna på betet och sen börjat städa i köket men satte mig sen i soffan. Är lite seg idag men det är jag nästan jämt då det är dåligt väder. Hoppas att det ska sluta regna så man kan ta en långpromenad med schäfrarna för de bryr sig inte så mycket över att det är lite dåligt väder ute. Medan chihuahuan stannar helst inne hela dagen och ska man ut på promenad så tycker hon att vi kan vända redan innan infarten ät slut och den är inte så stor. Haha. Det är skillnad på hund och hund. Nu vet jag att även stora hundar kan vara så vid dåligt väder. Men mina schäfrar är alltid sugna att gå oavsett väder. Det är de som gör att jag gillar just schäfer, då de är sugna att hänga med på allt man gör och ska göra. Nu finns det ju även många andra hundraser som är så också så det är ju skönt. Men jag har alltid varit extra kär i schäfrar.
Känns dock lite konstigt här hemma att man bara har 4 hundar nu. Har ju haft 6-8 hundar i perioder så nu då man bara har 4 st känns det tomt. Hade ju en till hund här hela förra veckan som bodde här med oss men han åkte hem igen igår då hans ägare konnit hem från semestern. Det är ju dock bara Rufus och han har ju varit här i perioder till och från sen i mars så han är ju van att vara här och min flock är ju vana att vara med honom. Nu är ju min flock så pass duktiga att de brukar inte vara problem att ta hem en annan hund i flocken. Men jag brukar inte vilja att de ska träffa andra och hundar som jag inte känner eller litar på för jag är rädd att den andra hunden ska göra något med mina hundar. Så där av har mina hundar endast kompisar som finns i släkten och som jag känner att jag kan lita på. Skulle som inte våga fara och släppa mina hundar i en hundpark för jag är rädd att något ska hända då det är många där vars hund inte är så lämplig att vara där.

Nu ska jag sluta blogga och sen ska man se vad man kan hitta på med familjen. Är ju tråkigt att sitta i soffan en hel dag och barnen ville gärna göra något.

Ha en bra dag alla där ute oavsett om nu har semester eller jobbar eller gör något annat. =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Torsdag 4 juli 12:00

Idag är det 15 år sedan min man (då sambo) gick ner på knä och friade så jag har sen den dagen burit förlovningsringen dygnet runt med undantag då jag varit höggravid och inte kunnat ha ringarna. Tänkt att man då var ung och hade som dröm att man sku...

Av Fru Lundgren - Onsdag 3 juli 09:27

Inatt har Max haft sin kompis här som har sovit över. De har lekt med varandra sen igår vid 13 tiden och sen ville de att kompisen skulle sova över och det är klart att man vill det då det är sommarlov, så han fick sova över. Jag har då sovit bättre...

Av Fru Lundgren - Tisdag 2 juli 11:00


Idag är det hela 13 år sedan vi stod nervösa och pirriga där i kyrkan och lovade varandra att följas åt genom både med och motgångar tills döden skiljer oss åt. Det är ett stort löfte och vissa rycker bara på axlarna och tycker det är skit. Men jag ä...

Av Fru Lundgren - Fredag 28 juni 16:22

Man vet att det är jobbigt varmt ute då inte ens hundarna vill ut. Startade våran AC igår så hela huset är svalt och skönt så jag förstår hundarna att de hellre är inne än ute idag, för jag känner ju som samma sak och jag är ju som ingen hund. Haha. ...

Av Fru Lundgren - Torsdag 27 juni 17:58


Det är så varmt att man till och med svettas då man ligger stilla. Blev nyss lite kaos hemma. Upptäckte att jag glömt ta fram köttfärsen och tina den till middagen, så blev stressigt då mannen skulle åka vid 17 tiden idag till jobbet. Skyndade mig me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2024
>>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards