Direktlänk till inlägg 15 juni 2024

Passa på innan de blir stora.

Av Fru Lundgren - Lördag 15 juni 12:28

Sitter i soffan och myser med de två yngsta barnen och ser på Nalle Puh på tv. Minstingen älskar alla filmer om Nalle Puh och jag kan snart alla filmer utantill, men det gör inget för det är så mysigt att sitta och mysa. Jag tar vara på tiden för snart så kommer de bli så stora att de inte har tid att sitta och mysa med mig i soffan. Charmen med barn är just det att se hur de växer upp, men samtidigt så är det tråkigt att de växer upp och blir mer självständiga. Alla tider med barnen är ju trevliga men det är något speciellt med alla år också. Från att de ligger på bröstkorgen och bara vill äta och kli klappade på rumpan, till att de börjar utforska världen och sen börjar de mer och mer stå på egna ben och bli sin egna person med personlighet. Älskar att få vara mamma och följa dessa steg och utveckling som barnen tar. Samtidigt så får man en liten tår i ögat att det går för fort ibland känns det som. Jag skulle kunna ha massor med barn bara för att få mysa lite längre och få stanna kvar lite mer i bebisbubblan. Men man måste ha tid för så många barn och jag är rädd att man inte hinner med det. Samt att jag är rädd att något ska gå fel och man kanske får ett barn som föds sjuk eller att det händer mig något. Det är ju som inget man kan styra över men jag är ändå lite rädd för det.

Ska sen ut och köra ponnyn med barnen om det nu inte börjar regna, det hotar med att regna så vi får se om det blir så eller inte. Ska även försöka planera vad man ska äta idag då mannen jobbar till ca 17 och sen ska han handla innan han kommer hem så det blir bara jag och barnen som ska äta tillsammans så får han äta då han kommer hem senare. Är sällan det blir så men ibland så blir det så att vi äter utan honom. Jag är ju helt värdelös på att laga mat (tycker jag själv) men om jag verkligen måste laga maten så får jag ju det att smaka bra så jag är ju inte så dålig som jag känner mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Tisdag 25 juni 23:36

Ligger nu i sängen med öppet fönster och fläkten på högsta nivå för att försöka kyla ner sovrummet, men det är svårt då det är 22 grader varmt ute fortfarande. Alla barnen utom Milian sover då han klagar på att det är för varmt. Roligt är ju vintern ...

Av Fru Lundgren - Söndag 23 juni 19:13


Varit lite frånvarande då jag inte mått så bra då vi har lite sorg här hemma då sagt förväl till två hundar pga sjukdomar. Både jag och barnen är ledsna och man ser på hundarna också att de har borta sina vänner. Men idag kom en älskad vän hit, de...

Av Fru Lundgren - Lördag 22 juni 19:50

Igår det var det ju midsommar och vi firade som vanligt med att fara till Byske och vara på bonnstadskammaren som farmor och farfar har. Det är som tradition att fara dit och umgås med dem. Jag hade bakat lite muffins och en banankaka som vi kunde fi...

Av Fru Lundgren - Torsdag 13 juni 21:52

Idag kl 10.30 samlades hela familjen på grabbarnas skola och kollade då alla barnen sjöng så fint. Nu har alla mina barn sommarlov. Milla fick det ju redan den sista maj men nu har även grabbarna det och till hösten har jag 3 barn som går skola, vilk...

Av Fru Lundgren - Fredag 7 juni 09:30

Kom jag i säng i tid igår kväll? Nej skulle inte tro det. HAHA. Klockan blev närmare 00.30.  Minstingen har sovit dåligt inatt då han är snorig och har feber, så man är lite seg idag. Ska nu sätta mig och äta frukost med familjen och sen får man se...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards