Direktlänk till inlägg 6 juni 2024

En vacker kväll

Av Fru Lundgren - Torsdag 6 juni 21:04

Idag så har det regnat och jag tänkte att SMHI skulle ha fel då de visade att det skulle bli sol senare under kvällen, man det var jag som fick fel för alla moln försvann och himlen är nu blå och solen lyser sådär magiskt som den kan göra på en sommarkväll, dock är det enbart 12 grader ute så det är lite för kallt för min smak att sitta ute på altanen fast jag gärna hade suttit där nu med hundarna. Men vi får sitta inne i stället. Jag sitter och ångrar lite att jag gav bort min stora chokladkaka till barnen. Jag hade köpt en Marabou med popcorn och då hittade barnen den och frågade om de fick dela på den och jag kan inte säga nej en sådan gång och speciellt inte då 2 är sjuka i feber och 2 är friska. Så de fick dela på den och jag behöll dock en liten bit då den hade ett hjärta på sig. Alltså alla bitar har ju ett M på sig men en hade ett hjärta och varför vet jag inte men jag behöll den och den ligger i en liten burk nu i kylen för att den ska hålla sig bra. Vet någon varför den har ett hjärta? 


Dagen har varit seg idag. Ska erkänna att man mest knappat runt på mobilen då jag mest suttit i soffan idag med minstingen då han har feber och vill då alltid vara i min famn och att gå runt och bära på 16 kg är inget man gör sådär helt utan att få ont i ryggen eller axlarna. Så det blev en lugn dag men det gör ju ändå inget då det som sagt har regnat idag och man inte kunnat vara ute heller. Ska snart gå och fixa med disken som jag valde att lämna och sen har jag lite tvätt att fixa också. Måste även försöka komma i säng tidigare än kl 01-02 för jag är så sjukt trött idag. Har också ont i kroppen så jag funderade faktiskt om man skulle ha tagit ett varmt bad men jag är rädd att man då kanske inte kan somna då man då blir för varm, men vi får se hur man gör. Kanske tar man badet i morgon istället. 


  

Älskar färgerna på träderna nu, speciellt det lila trädet man ser lite i höger på bilden. Kan fota det trädet om ni vill se mer av det =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Tisdag 25 juni 23:36

Ligger nu i sängen med öppet fönster och fläkten på högsta nivå för att försöka kyla ner sovrummet, men det är svårt då det är 22 grader varmt ute fortfarande. Alla barnen utom Milian sover då han klagar på att det är för varmt. Roligt är ju vintern ...

Av Fru Lundgren - Söndag 23 juni 19:13


Varit lite frånvarande då jag inte mått så bra då vi har lite sorg här hemma då sagt förväl till två hundar pga sjukdomar. Både jag och barnen är ledsna och man ser på hundarna också att de har borta sina vänner. Men idag kom en älskad vän hit, de...

Av Fru Lundgren - Lördag 22 juni 19:50

Igår det var det ju midsommar och vi firade som vanligt med att fara till Byske och vara på bonnstadskammaren som farmor och farfar har. Det är som tradition att fara dit och umgås med dem. Jag hade bakat lite muffins och en banankaka som vi kunde fi...

Av Fru Lundgren - Lördag 15 juni 12:28

Sitter i soffan och myser med de två yngsta barnen och ser på Nalle Puh på tv. Minstingen älskar alla filmer om Nalle Puh och jag kan snart alla filmer utantill, men det gör inget för det är så mysigt att sitta och mysa. Jag tar vara på tiden för sna...

Av Fru Lundgren - Torsdag 13 juni 21:52

Idag kl 10.30 samlades hela familjen på grabbarnas skola och kollade då alla barnen sjöng så fint. Nu har alla mina barn sommarlov. Milla fick det ju redan den sista maj men nu har även grabbarna det och till hösten har jag 3 barn som går skola, vilk...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards