Direktlänk till inlägg 3 juni 2024

Lite less!

Av Fru Lundgren - Måndag 3 juni 13:03

Jag är lite less nu på att febern bara kommer och går hela tiden. Nu har jag igen 2 barn med feber och ena dagen är de helt feberfri för att nästa dag ha 39 graders feber igen. De är också förkylda (snoriga och hostiga) men jag börjar tycka det är jobbigt för deras skull att febern kommer och går hela tiden. Äldsta är tillbaka till skolan så jag hoppas att han inte får tillbaka febern då han var dålig hela förra veckan men feberfri i helgen. Minstingen är också helt frisk så de är bara de två mittersta barnen som brottas med febern just nu och det är drygt. Det är ju som näst sista veckan i skolan och man vill ju att de ska hinna vara där också. Så nu hoppas jag att det inte ska få tillbaka febern.

Jag roar mig med att tvätta och tömma tvättstugan på det jag tidigare tvättat. Jag är duktig på att tvätta och vika tvätten men sen att bära allt till sina garderober är något som kan ta låååång tid. Jag viker så att alla i familjen har en egen plats på bänken där det ligger kläder och det vet barnen om för de går direkt till tvättstugan och söker kläder ifall de behöver nya. Tanken är ju att kläderna ska direkt upp till garderoberna då jag vilt ihop dem från sträcket då det torkat klart. Men det händer väl ca 1-2 gånger i månaden att jag tömmer bänken och bär upp allt för att sen två dagar senare börja vika rena kläder igen och så är cirkeln igång igen. Haha. Det är en evighetsgöra då man har 4 barn och det ska ha nya kläder till skolan. Så nu under sommaren brukar det bli mindre att tvätta då de mest har shorts och T-shirt på sig.

Alla tikar valde i helgen att börja löpa. Vilket är både skönt och lite knöligt. Nu kan inte alla vara ute samtidigt och man måste hålla koll på alla inne mer noga. Men samtidigt skönt för då kommer löpen vara över samtidigt och alla kan gå tillsammans igen om ca en månad. Annars blir det jobbigare om alla tikar löper olika månader och man måste plocka ut dem ur flocken och löptiden blir då längre och kan bli jobbigare för killarna att hålla på att splittra flocken hela tiden. Så det är skönt att alla gör bort det samtidigt. Sen är ju alla tikar olika då mina är i höglöpen (mest mottagliga för att para) 2-13 dagar. Så det gäller att hålla koll så man slipper oönskade parningar. Jag har haft både hannar och tikar sen 2009 och jag har aldrig varit med om att det lyckats tjuvpara sig. Men kanske inte ska säga så för då händer det väl snart då. Haha.

Sen har jag alltid haft tur och haft hannar som inte varit så påverkade av tikarna då det löper.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Tisdag 25 juni 23:36

Ligger nu i sängen med öppet fönster och fläkten på högsta nivå för att försöka kyla ner sovrummet, men det är svårt då det är 22 grader varmt ute fortfarande. Alla barnen utom Milian sover då han klagar på att det är för varmt. Roligt är ju vintern ...

Av Fru Lundgren - Söndag 23 juni 19:13


Varit lite frånvarande då jag inte mått så bra då vi har lite sorg här hemma då sagt förväl till två hundar pga sjukdomar. Både jag och barnen är ledsna och man ser på hundarna också att de har borta sina vänner. Men idag kom en älskad vän hit, de...

Av Fru Lundgren - Lördag 22 juni 19:50

Igår det var det ju midsommar och vi firade som vanligt med att fara till Byske och vara på bonnstadskammaren som farmor och farfar har. Det är som tradition att fara dit och umgås med dem. Jag hade bakat lite muffins och en banankaka som vi kunde fi...

Av Fru Lundgren - Lördag 15 juni 12:28

Sitter i soffan och myser med de två yngsta barnen och ser på Nalle Puh på tv. Minstingen älskar alla filmer om Nalle Puh och jag kan snart alla filmer utantill, men det gör inget för det är så mysigt att sitta och mysa. Jag tar vara på tiden för sna...

Av Fru Lundgren - Torsdag 13 juni 21:52

Idag kl 10.30 samlades hela familjen på grabbarnas skola och kollade då alla barnen sjöng så fint. Nu har alla mina barn sommarlov. Milla fick det ju redan den sista maj men nu har även grabbarna det och till hösten har jag 3 barn som går skola, vilk...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards