Direktlänk till inlägg 21 maj 2024

Fullmåne och ångest

Av Fru Lundgren - Tisdag 21 maj 10:01

Igår var en tuff dag då det bara blev för mycket och bägaren rann över och jag ringer i panik till min man och gråter värre än ett barn och skakar så mycket att jag knappt kan andas. Just detta halvår har varit tufft där stora hästen, katten och 3 hundar varit dåliga. Igår blev det för mycket då det hände en sak här hemma med ett av djuren. Jag står mina djur så nära och varje gång det händer något så blir ledsen och tänker att nu kommer detta sluta illa. Jag har ju många djur och har ju ändå turen att inte haft så sjuka djur men ibland har djuren blivit sjuka och fast man haft dem till veterinären och försökt hjälpa dem så slutar ju inte alla historier lyckliga och det är synd, men samtidigt något jag vet om då jag har djur. Nu var det inte så att det igår behövde sluta så illa, men det räcker med att hundarna mår dåligt eller hästarna blir halta så blir man rädd och orolig. Jag är bara nojig men det har man rätt att vara.

Natten har varit hemsk då det varit fullmåne och jag haft ångest över djuren som avlöser varandra med problem. Blev dock lite bättre efter att ha pratat med veterinären på morgonen angående hästen som skakar till och från i en muskel. Så det kändes skönt att få prata med någon om detta och nu vet jag hur man ska gå vidare även denna gång.

Nu ska jag lägga på soffan och ta det lugnt.

 
 
Carmen

Carmen

Tisdag 21 maj 20:06

Jag förstår verkligen din ångest då djuren och barnen är det viktigaste man har. Det spelar ingen roll hur många djur man har utan alla djur är unika på sitt sätt. Hoppas att du slipper ha ångest framöver och att det får fortsätta att vara bra.

http://mylife83.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Tisdag 25 juni 23:36

Ligger nu i sängen med öppet fönster och fläkten på högsta nivå för att försöka kyla ner sovrummet, men det är svårt då det är 22 grader varmt ute fortfarande. Alla barnen utom Milian sover då han klagar på att det är för varmt. Roligt är ju vintern ...

Av Fru Lundgren - Söndag 23 juni 19:13


Varit lite frånvarande då jag inte mått så bra då vi har lite sorg här hemma då sagt förväl till två hundar pga sjukdomar. Både jag och barnen är ledsna och man ser på hundarna också att de har borta sina vänner. Men idag kom en älskad vän hit, de...

Av Fru Lundgren - Lördag 22 juni 19:50

Igår det var det ju midsommar och vi firade som vanligt med att fara till Byske och vara på bonnstadskammaren som farmor och farfar har. Det är som tradition att fara dit och umgås med dem. Jag hade bakat lite muffins och en banankaka som vi kunde fi...

Av Fru Lundgren - Lördag 15 juni 12:28

Sitter i soffan och myser med de två yngsta barnen och ser på Nalle Puh på tv. Minstingen älskar alla filmer om Nalle Puh och jag kan snart alla filmer utantill, men det gör inget för det är så mysigt att sitta och mysa. Jag tar vara på tiden för sna...

Av Fru Lundgren - Torsdag 13 juni 21:52

Idag kl 10.30 samlades hela familjen på grabbarnas skola och kollade då alla barnen sjöng så fint. Nu har alla mina barn sommarlov. Milla fick det ju redan den sista maj men nu har även grabbarna det och till hösten har jag 3 barn som går skola, vilk...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards