Alla inlägg den 12 juli 2019

Av Fru Lundgren - 12 juli 2019 13:55

Vart tog den där härliga sommarvärmen vägen som vi hade i början av sommaren. Att sola i denna kyla är inte alls kul och vi har haft som kallast igår natt då det bara var 2 grader varmt. Alltså detta är inte sommar! Att bada i havet eller sjön är ju bara att glömma om man inte vill frysa tårna av sig. Inte skönt och inget jag heller vill göra. Så ja vart tusan är den där härliga värmen som gör att man knappt vill vara ute för det är för varmt. Nu går man runt med långbyxor och munktröja för det är så kallt!

Av Fru Lundgren - 12 juli 2019 13:00

Humlor i all ära och jag tycker dom är fina att kolla på, men då dom som denna gång har ett bo just vid stalldörren och just nu anfaller djuren och alla vi människor så är det allt annat en trevligt. Barnen kan inte ens vara ute på gården för då kommer dom och man måste i panik springa och hämta lilla Milla som är för liten för att förstå att dom där brummande stora flugorna inte är snälla mot henne. Min älskade man har fått sig 3 stick av dom och nu är vi less. Så vi ska försöka ta bort dom därifrån för allas bästa här på gården. Jag har inget val längre och det är inte kul att djuren och barnen ligger dumt till och kan bli stuckna. 


Jag hade ju tänkt fixa med höet till hästarna och kaninerna som vi igår fick men jag får vänta med det tills min man tagit bort humlorna. Jag hade så tur att jag igår fick en nyslagen höboll då bonden som bor granne med mig lyckats riva sönder den och ville jag inte den så skulle dom slänga den ute i skogen till dom vilda djuren. Men en sådan fin höboll tackar man ju inte nej till och jag vet att djuren kommer att bli glada, om inte annat så kommer kaninungarna bli feta av detta hö och det gör ju inget, första kullen lämnar oss redan till veckan och sen ska andra kullen lämna oss i agusti. Känns lite tråkigt att dom ska säljas, men dom har hittat fina hem och jag vet att dom kommer få det bra. =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards