Alla inlägg under maj 2019

Av Fru Lundgren - 21 maj 2019 12:00

Alltså jag lider så mycket med min älskade lilla kille. Han cyklade omkull i söndag på gården och slog sig lite illa. Han fick styret i halsen och slog i knäet. Sen på kvällen var han ute och busade och snubblande då på vattenslangen och föll igen. Sen efter det så hade han väldigt svårt att stå och gå på benet. Men värst var det sen på måndagen. Han kunde inte stödja helt på benet, förutom lite lätt på tå och han hade så ont att han skrek till lite lätt varje gång han rörde sitt ben. Han låg på soffan hela daggen och ville inte göra så mycket. smärtan i hans ben gjorde att han i stort sett bara ville ligga stilla och även då kom smärtan lite nu och då och gjorde att han vred sig lite ibland. Jag fick en tid hos läkaren och vi åkte in och kollade på han. Dom kände igenom hela hans ben och bröt och vred. Alltså jag kände rent smärtan i Milians ansikte då dom vek ihop hans ben och tryckte upp det mot hans bröstkorg, en vinkel som gjorde att han var helt röd i ansiktet och tårarna fyllde ögonen. Han hade ju i stort sett bara legat med rakt ben hela dagen i soffan och inte varit så sugen att man rörde hans ben. Så jag tycker att han var så otroligt duktig och jag berömde han verkligen. Inget var brutet och ingen var ut läge enligt läkaren. Men jag litade inte fullt ut på han så idag hade vi en tid hos den bästa kotknackaren i hela skellefteå. Stackar Milian kunde inte gå på benet idag heller så han har blivit buren och har själv kunna krypa på alla fyra för att förflytta sig. Men i alla fall så konstaterades det jag misstänkt, hans höft var ur läge, knäet var låst, fotleden var låst och hans nacke var låst. Så detta fixades och nu har jag en kille här hemma som nu sakta sakta kan gå igen. Alltså jag är så glad att jag följde mig magkänsla för nu har jag en glad kille igen som inte har lika ont, visst han är öm i musklerna och lite öm i benet, men då han ska ta det lugnt så är jag glad att han är lite öm för annars hade jag inte kunnat hålla han stilla nu några dagar. Han får gå runt lite inne, men ska inte hoppa, springa eller busa så mycket.


Jag ska nu ta och lägga Milla så hon får sova lunch och sen ska jag och Milian se film tillsammans. Sen kommer älskade Max hem från förskolan och sen ska jag på kurs i nästan 4 timmar. Inte så taggad!

Av Fru Lundgren - 17 maj 2019 10:11

Jag och barnen dukade fram frukost ute på altanen och har nu suttit ute i detta otroligt fina väder. Hundarna var också med oss ute, så dom har fått söka godis ute på gården medan vi åt frukost. Jag totalt älskar att kunna duka ute såhär och bara sitta och lyssna på alla fåglar som kvittrar så vackert.

Vi får se vad man sen ska göra av dagen. Barnen var sugen att gå till lekparken och leka. Så kanske blir det så eller så tar vi lekparken i morgon. Jag måste kolla vad min älskade man också har för planer idag. Fast ju sover han gott efter att ha jobbat natt.

Nej nu ska man plocka bort all frukost och sen ska barnen få leka ute en stund.

Av Fru Lundgren - 16 maj 2019 10:21

För första dagen på väldigt länge vaknade jag upp och kände att detta kan bli en bra dag och kanske början på något nytt...
Jag har haft lite för många tankar i min skalle som snurrat en längre tid. Jag har haft svårt att sova pga det och jag har hela dagarna haft dessa tankar i skallen, så jag mer eller mindre vissa dagar känner mig helt avstängd om vad som händer runt mig. Jag har försökt att prata med min man om dessa alla tankar och hur jag mår. Han är förståelig och stöttar mig i allt. Han finns där då jag vill prata och han är bara där med en varm kram då det blir för mycket. Men ibland slår tankarna knut på varandra och man vet varken ut eller in längre. Allt blir som en ond spiral och man dras sakta neråt fast man inte vill det eller ser det själv just där och då. Men igår tog jag en riktigt funderare då jag satt i badet och jag skrev upp på ett papper hur jag vill ha det och vad jag vill göra med allt. Så mitt mål nu är att ta dag för dag och inte gå och tänka på allt som kan hända eller allt som inte hänt. Utan försöka mer njuta av stunden och leva här och nu. Jag har tidigare levt så, men någon stans på livets väg försvann detta och man glömmer ibland bort sig själv då man har så många andra att hela tiden tänka på. Så dagens "läxa" är att för idag inte tänka på alla dessa saker som snurrat i skallen. Utan mer bara vara i nuet. Jag vet att jag kommer klara detta bara jag bestämmer mig att släppa alla tankar och då kommer även min ångest över detta släppa. På så sätt kommer jag kunna njuta mer av mitt älskade liv. Jag tror att alla behöver ibland stanna upp och kolla vart man är påväg och sen fråga sig själv om detta är det man vill. Jag ska börja det med att gå ut på gården i detta fina väder och njuta medan barnen får leka ute. Samt att sen ska vi gå och hämta Max på förskolan.


Jag önskar er alla en bra dag idag.

Av Fru Lundgren - 13 maj 2019 17:24

Det är lite konstigt just nu att det är väldigt många sidoöppningar här på bloggen. Men det är inte så många unika besökare. Så någon där ute är in väldigt ofta på min blogg både idag och igår för att komma allt jag skriver. Jag kommer göra er besvikna för jag kommer inte skriva något om vem jag tror det är eller privata saker. Haha. Men kul att ni ändå besöker bloggen.


- - - - - - - - - - - - - - - - - -
I alla fall så vart det ett härligt pass i skogen idag med hästarna. Dock hade jag tänkt rida, men då Milla envisades och ville följa så vart det att gå en promenad och Milla fick sitta i sin barnvagn. Jag hade dock klätt mig för varmt så jag badade i svett och så känner man att kroppen inte riktigt hittat sin balans sen man fixade den för 1 vecka sedan. Men jag kände mig betydligt mycket piggare i kroppen så jag kommer nu kunna vara mer aktiv igen, vilket är skönt.
Jag ska även ta i ikväll och fixa inne i boxarna hos kaninerna. Dom ska få rent och fint och så ska jag mocka klart ligghallen. Hann inte det idag innan det var middag. Skönt en sådan gång att ha hästarna på gården, för då kan man fixa detta när man vill utan att behöva köra fram och tillbaka flera gånger till stallet.
Skickade nyss ut min man att gå och jag ska städa huset och vara med barnen. Eller ja jag vet hur det blir. Jag städar och dom drar fram allt igen. Haha

Av Fru Lundgren - 13 maj 2019 10:55

Jag önskar er alla en bra måndag och att ni kommer få en bra start på veckan. Själv ska man inte göra mycket annat än att vara med sin familj och sina djur. Funderar om att fara ut och rida hästarna i skogen och passa på att ta med schäfrarna så får dom springa av sig energi, något dom alla älskar. Det är så skönt att kunna slå 2 flugor i en smäll. Dock är vädret inte så bra så vi får i alla fall hoppas att jag slipper rida i spöregn. Ska även mocka ligghallen och boxarna. Hästarna stod inne hela dagen igår då värdet verkligen inte var bra. Men idag är dom ute igen och Troy var full av energi då jag släppte ur dom på morgonen.

Samt att man ska även försöka hinna städa hela huset. Haft så fullt upp i helgen att man inte hunnit städa eller ens haft energi till det. Men nu är det ju måndag och ny vecka med nya tag.

Av Fru Lundgren - 12 maj 2019 19:15

Oj vad dålig jag är på att uppdatera här. Men just nu finns inte tid och jag vet inte ens vad man ska skriva. Dels för att det inte finns så mycket jag för tillfället vill dela med mig och dels för att jag just nu känner att det inte är bra att skriva ut alla mina tankar och allt här, för det finns saker jag inte vill att alla ska läsa om. Just för att jag vet att det finns personer där ute som skulle älska sig i att gotta sig i andras problem eller att dom påstår att man bara hittar på en massa skit. Ni vet svenska folket i ett nötskal.

Så tills allt detta lugnat ner sig så kommer jag antingen sätta upp vissa inlägg med kod eller att jag låser hela bloggen. Vi får se hur jag gör. =)

Av Fru Lundgren - 1 maj 2019 20:46

Ja idag är det den 1 maj och jag hade som plan att hitta på något kul med barnen. Milian ville ut och rida Lillan och jag tänkte då att man kan ta en promenad med i skogen och låta han rida. Men så vaknar man upp och mår skit. Hela min nacke värker och jag har sådan huvudvärk att jag hör mon egna puls i bakhuvudet. Så vad har man gjort? Jo man har legat på soffan o stort sett hela dagen och knappt kunnat göra något. Vilket är så synd. Men jag hoppas att detta ger sig och jag har fått en tid på tisdag och ska fixa min nacke och rygg. Självklart så ska ju allt hända då det är röda dagar och ingen som kan ta emot en. Men men barnen har fått vara ute och leka lite fast det regnade och sen så har vi spelar lite spel och busat på lite. Men blir så slut direkt då man är yr och har ont.
Sen så mår man lite dåligt att man inte kan motionera djuren som man hade tänkt, men jag måste lyssna på min kropp. Nu ska man ta en varm dusch och sen ska mannen min massera min rygg och nacke så hoppas jag att den största smärtan kommer att släppa.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards