Alla inlägg den 14 april 2019

Av Fru Lundgren - 14 april 2019 19:40

Alltså en stor klapp på axeln alla ni där ute som har barn som är i trotsen. Jag vill bara dö! Det är INTE alls kul att ha en blivande 6 åring och en som just fyllt 4 år. Deras humör svänger lika fort som vinden och oj vad ALLT kan göra att dom blir arga och skriker. Jag gör allt jag kan för att lirka och försöka få deras humör att vara på topp. Nu händer det ändå att dom ryker ihop för att den gjorde det och den gjorde så. Så det är alltid liv och kaos just nu. Så mycket att jag till och med stänger in mig på toan för att gråta lite och sen samla ny kraft för att gå vidare och försöka prata med dom. Vissa dagar går allt som en dans på rosor och andra dagar räknar man timmarna innan dom ska sova redan 10 minuter efter att vi vaknat. Så ja allt är upp och ner vissa dagar och jag känner att detta är väldigt prövande som förälder och det finns seriöst ingen som skriver ut detta kaos med att ha barn. Jag kan vissa gånger bara sucka och längta tills dessa perioder ska vara över. Samtidigt som jag verkligen älskar mina barn till oändligheten. Jag känner mig vissa dagar som en dålig mamma då jag står fast i våra rutiner, men barnen ligger på golvet och skriker. Hur ska man göra? Jag gör mitt bästa för att mötas på deras nivå och ändå funkar inte det. Så vissa dagar lär grannarna ha hört hur barnen sitter och skriker, men det går inte att ta en diskution med dom då dom är på det humöret så jag låter dom skika av sig lite och då dom lugnat sig så kan jag ta och prata med dom och försöka få dom att förstå vad som är rätt och fel. Så ni kan kalla mig dålig mamma. Men jag känner att så som jag bemöter mina barn, funkar bra för oss och det är ju de viktigaste. Nu sitter dom ju inte 24 timmar och skriker. Men visst kan det några stunder per dag bli kaos här hemma. Och jag och min man gör allt för att få dom lugna, men jag känner också att det är viktigt att barnen inte alltid ska få allt som dom vill. För detta kan bara leda till mer problem längre fram. 


Men i alla fall så har ändå dagen varit bra fast det varit lite bråk och skrik här. Nu ska dom snart sova så det blir att gå till stallet en stund och sen umgås med min älskade man. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards