Direktlänk till inlägg 9 april 2019

Följ dina drömmar.

Av Fru Lundgren - 9 april 2019 12:00

 


Jag har i flera år (eller så länge jag kan minnas) haft en drömt. Jag har nu i några år försökt nå denna dröm, men har av olika saker tvingats släppa denna dröm för att sen jaga ifatt den igen. Nu har jag lyckats jaga fatt i denna dröm igen och jag står nu men drömmen i min hand. Jag borde vara lycklig och jag borde vara full av förväntan. Men det är jag inte. Jag är i stället full av ångest över vad andra ska tycka över att jag har denna dröm. Vad andra ska tänka och säga om just detta. Jag tycker verkligen inte att det ska få vara så, men i denna värld är det ibland svårt att bryta normen och gå mot strömen en stund. Jag vet att jag kommer bli lycklig med denna dröm, eller ja jag hoppas då det. Men jag vet inte om jag vågar göra den till verklighet. Jag har en man som stöttar mig och han står vid min sida oavsett om jag även denna gång väljer att släppa min dröm igen. Han har suttit vid min sida och lyssnat på mig då jag pratat om hur jag vill ha det och hur rädd jag är för att vad alla andra ska tycka. Ni som läser detta känner kanske att det är väl bara att skita i vad andra tycker. Men det är inte så lätt för mig då jag i så många år varit den där man kan mobba, snacka skit om och trycka ner. Allt började ju då jag gick i lågstadiet. Jag har som alltid varit den där alla har så otroligt lätt för att känna att dom måste ge sina åsikter om hur JAG lever. Varför är det så? Jag har ju som inte bett om att få höra vad ALLA andra tycker om hur jag lever MITT LIV. Nu tror jag inte att jag är ensam om att just råka ut för detta, då jag tror att många tyvärr har folk runt sig som är mer en villiga på att berätta hur andra ska leva. 


Nu då ni läst denna så kanske ni funderar vad det är för dröm jag har. Jag har länge funderat på om jag ens ska skriva ut den eller inte, men samtidigt så vad spelar det för roll? Ni kommer ju ändå bara snacka om vad ni tror att det kan vara. Och då mannen fått skit förut då folk trott att jag varit otrogen eller tänker lämna han så måste jag få säga att det är INGET med varken mannen eller barnen att göra. Dom är det bästa jag har och dom kommer jag aldrig vilja leva utan. 

Min dröm handlar om min egna kropp och att jag inte känner mig riktigt bekväm i den. Så jag har varit i kontakt med en klinik redan 2017, men då jag strax där efter blev gravid och väntade Milla så släppte jag drömmen. Det drömmen handlar om är att jag vill ha större byst. Jag trivdes som bäst med min kropp då jag ammade och hade större bröst. Men efter 3 barn med både ammning, graviditet och viktig upp/nedgång, så har det satt sina spår och jag känner mig allt annat en kvinnlig och bekväm somd et är idag. Nu är det inte så att min man tvingar mig att göra detta, snarare så är det så att han tycker jag är fin oavsett hur jag gör. Men det är jag själv som vantrivs. Jag hatar att ha bikini och jag har i stort sett ingen bh eller bikini som sitter bra på mig. Så jag tycker det är jobbigt. Men om jag ska göra min dröm till verklighet vet jag inte ännu när jag ska göra. Det är lite saker som man måste lösa först och framförallt är jag nervös över att det ska gå fel och man blir den där som sen står med smärtor och problem. Något jag känner inte är värt det. Ni får dömma mig som ni vill, för jag har nu lättat mitt hjärta och känner att dom som nu dömmer mig bara visar att ni inte är äkta vänner. 


Ni som har opererat era bröst får gärna läman en kommentar hur ni upplever det efter operationen och skriva lite kort om hur ni kännt före och efter allt. =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards