Alla inlägg den 4 april 2019

Av Fru Lundgren - 4 april 2019 20:51

Barnen sover gott i sina sängar och det vart soffmys för mig. Nu tänker nu säkert att det antingen blev mys med mannen eller att jag lyxar till det med chips och gott. Men jag kan avslöja att det är inget av det. Tyvärr. Mannen jobbar och chipsen orkade jag inte hämta. Sitter istället under en filt och känner hur avslappnad kroppen vart av att ta en härlig dusch. Sitter och ser på efterlyst och hundarna sover här vid mig i soffan. Jag ska även strax gå och hänga upp lite tvätt då maskinen just blev klar. Sen ska man ta hand om djuren och natta dom innan sen sängen väntar.

Jag hoppas ni alla har haft en bra dag.

Av Fru Lundgren - 4 april 2019 14:37

Hur kan det komma sig att man själv blir så grymt trött av att barnen är sjuka? Milla är så hängig att hon vill bara mysa med på soffan, men då hon väl ligger vid mig så känner jag själv hur trött jag är så det slutar med att jag håller på att somna och Milla undrar varför jag slutade strycka henne på ryggen. Mina barn har alltid älskat på man gör det med dom, men jag blir själv lika avslappnad och trött som dom då jag gör det. haha. 


Det är väldigt svårt att hålla barnen tysta och lugna idag då mannen ska sova och hade jag inte haft dom sjuka så hade jag seriöst farit till öppna förskolan i Byske, men dit far man inte då man har sjuka barn. Jag är ingen som vill dra smittan vidare till andra barn. Det är varken snällt mot andra barn eller deras föräldrar. Så vi stannar hemma istället och jag funderar om att kasta ut dom på gården så får dom leka och busa som dom vill. 


Såg även att jag sen måste ut och börja städa hundgården mer då det nu kommit fram mer skit. Det jobbigaste med vintern är att den försvinner i snön och kommer fram till våren. Måste nog lära alla hundar att skita i hinkar istället så slipper man plocka. haha. Hästarna är till och med renligare och jag såg att dom bara skitit på två ställen i hästhagen, vilket är bra. Då går det fortare sen att mocka där. Nog för jag alltid sen blir lat och ber min man ta traktorn för att tömma allt. Men det är ju alltid bra att tömma hagen på skit så slipper hästarna bli sjuka. 


Nu ska man gå och kolla film med barnen =)

Av Fru Lundgren - 4 april 2019 11:36

Ja men då man trodde att man gjort bort alla förkylningar och sådant, så ska det ju självklart komma tillbaka. Max är hemma idag från förskolan då alla tre barnen har ögoninflammation. Tack och lov så ser det mycket bättre ut på grabbarna än vad det gör på Milla. Så jag hoppas att det går över fort även på Milla. Själv känner man att det kliar lite i ögonen och jag lär väl åka dit även jag.

Idag blir det en lugn dag, måste försöka hålla barnen tysta då mannen jobbar natt och ska sova. Inte det lättaste att hålla dom tysta, men funderar om att spela spel och pyssla med dom. För då sitter dom i alla fall tysta ett tag.

Önskar er alla en bra dag =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards