Alla inlägg den 1 april 2019

Av Fru Lundgren - 1 april 2019 10:10

God morgon alla där ute och jag hoppas ni för det första får en bra måndag och för det andra får en bra dag på första dagen på en ny månad. En ny månad med många nya möjligheter på. Oj vad klyschigt detta lät. Haha.
Jag hoppas ingen av er har blivit lurade. Något vi inte gör i denna familj. Det är bara onödigt. För oss är det som vilken dag som helst, förutom att min mans lillebror fyller år idag. Stor grattis. (Självklart kommer vi ju inte bara säga grattis via bloggen, utan ett sms kommer då mannen vaknat)

Jag ska nu plocka fram frukost till barnen. Milla tog sovmorgon och vaknade först kl 09.30 och Milian kom ner vid 09.00 Det var bara jag och Max som steg upp vid 8 tiden. Skönt att barnen kan sova ut lite. För i morgon ska Max till förskolan igen så då blir det en tidig morgon för oss alla. Och vi ska ev börja cykla till förskolan. Så ska ta fram min cykel och cykelvagnen så barnen kan åka i den. Det är så härligt med att våren har kommit. Då kan man cykla och gå mer promenader med barnen. Man slipper tusen lager av kläder och ändå frusna barn. Men nackdelen med våren är all slisk och slask som kommer fram. Och all skit i hundgården och hästhagen, så det blir mer jobb för mig. Men det är de värt de.

Nu får ni alla ha en bra dag så ska jag ge min barn mat. Varför dom inte ätit tidigare är för att ingen av dom har varit hungriga. Då dom måste som vakna till innan dom kan äta.

Av Fru Lundgren - 1 april 2019 01:00

Jag sitter just nu i min säng och skulle ha sovit för att orka med morgondagen med allt som måste göras. Men hur trött jag än må vara i skallen så är det som en gnagande känsla av oro i min kropp. Som om det har hänt något och kroppen har svårt att släppa det. Men vad det kan vara som hänt vet jag inte då hela dagen har varit bra, förutom att jag haft så ont i nacken och ryggen. Men annars så har hela dagen varit lugn och fin. Jag hatar då min kropp gör såhär och jag vet inte varför. Hade jag vetat vad som gör kroppen orolig ikväll så hade jag ju lättare kunnat bearbeta detta. Men det är ju som svårt just nu då man inte ens vet varför man mår som man mår och inte heller då det finns något som kan ha triggat igång detta. Sen att man ikväll är ensam hemma då mannen jobbar natt, gör ju inte saken bättre. Annars brukar hans famn kunna lugna min oroliga kropp. Han är verkligen en klippa i mitt liv och han är den som får mig att må bra. SÅ jag skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan honom. Han är verkligen allt jag vill ha och allt jag behöver för att kunna säga och känna att jag är gift med rätt man. Han är verkligen den rätta för mig. 


Planen idag var att motionera hästarna, ta en lång promenad med hundarna och så plocka skit från hundgården. Men inget av detta kunde jag göra då det kändes som om jag hade värsta nackspärren på gång. Så jag har legat i soffan och mannen fick massera mig för att få det att släppa. Sen så hjälpte han till med djuren och barnen. Dock så red han inte hästarna så dom får ledigt idag och så hoppas jag att veckan som nu kommer (eller ja det är ju som måndag idag), kan jag vara mer aktiv på. Vägen har tinat fram så bra runt byn så som det ser ut nu så kommer jag kunna gå till förskolan med barnen. Vilket då gör att man då också kan ta med några av hundarna så kan man slå två flugor i en smäll. Sambo brukar ju få följa med och dra barnen på bobben, men nu är det ju ingen snö kvar på vägarna så det är lite svårt då. På tal om det så känns det som om vi hade väldigt kort vinter i år. Någon annan som känner eller tycker det också? Det har ju kommit mycket snö men det känns som om det försvann 1-2 månader med snö. Känns som om vi bara haft riktigt vinter i 3 månader istället för närmare 5. Men det kanske bara är jag som känner och tänker så.. 

Jag har sett att då jag skriver mer fördjupade bloggar då jag som lättar på mina tankar och mitt hjärta så är det fler som är inne och läser. Kan det vara så att ni gillar det jag skriver, eller är det så att då jag skriver sådär personligt så kommer fler in för att läsa och gotta sig i hur andra mår, så att dom sen har något att prata om..?! Nu menade jag ju inte att ni alla gör det men jag har ibland känt att jag tror att några av er alla som läser här, bara är här för att kunna gotta sig lite i det jag skriver. Jag hoppas inte att det är så. Men efter att ha sett så mycket på tv om trolljärgarna så blir man ju lite funderad. Jag har också med flit valt att inte dela med mig om allt som en öppen bok. Jag och min familj har ju också ett privatliv och jag känner att allt vill jag inte dela med mig. Jag behöver inte blogga om varje sak barnen gör eller om varje promenad jag tar med hundarna. Jag kan ju som leva mitt liv fast jag inte måste blogga om minsta lilla sak. Visst ibland så kan man ta kort då man är ute med hundarna och lägga upp på instagram eller här på bloggen. Men då jag är ute med hundarna så är det oftast för att få komma bort från allt. Jag hör inte ens på musik då jag går med hundarna. Jag brukar istället stanna upp och lyssna på naturen och allt där i mellan som låter. Låta mobilen ligga kvar i fickan och bara njuta där och då med mina djur. Jag tycker det är viktigt att man inte ska behöva tänka på att man alltid måste visa alla andra vad man gör, för att folk ska se vad man gör så dom inte tror att man inte gör det. Jag vet många som trott att jag bara låter mina hundar vara ute på gården och göra sina behov. Men så är det inte, men som jag just skrev så är hundarnas promenad den ända stunden på hela dagen där man slipper tänka på allt annat och vara ansluten till alla sociala medier. Sen så går min man också med hundarna vissa promenader och då kan det bli så att jag inte lägger upp en bild eller skriver om det, just för att det var inte jag som gick då. Så kom ihåg till er alla där ute, att fast det inte finns bild på vad man gör, så har man ändå gjort vissa saker. =) Oj man mina tankar nu drog iväg medan jag skrev. Det var ju inte alls såhär jag hade tänkt skriva då jag öppnade datorn. Men ibland kan det vara skönt att bara få skriva av sig av det som kommer upp i skallen på en.


Men nej nu är klockan 01:02 så nu måste jag verkligen försöka få min kropp att slappna av så jag kan försöka sova lite. Har fullt upp i morgon men många saker som ska fixas. Så då måste man vara pigg. 

God natt alla där ute och jag hoppas ni haft en bra helg. =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards