Direktlänk till inlägg 27 februari 2019

Nu är jag less..

Av Fru Lundgren - 27 februari 2019 10:09

Ja nu är jag så less på denna is som är överallt. Jag blir tokig! Man kan seriöst inte göra något ute utan att ha livet som insats. Det är inte alls kul och hundarna halkar också så just nu kör vi hjärngympa och kortare promenader. Ska försöka ta dom ut på längre runda i morgon då mannen är hemma på dagen så man slipper gå på kvällen. Jag tror att hundarna är lika less som jag på detta halkiga väder.


Vaknade upp idag och upptäcker att vi haft en häst på gården. Men bara framför huset och garaget och inte nere vid hästhagen. Såg sen att grannen var hos fixade hagen så det är bara Cora som hälsat på oss. Hon har ju inte gjort annat en att gå runt på isen så jag är ju inte arg för att hon varit här. Utan mer orolig i fall hon ev gjort sig illa. Alla djur kan ju smita och så länge dom inte river sönder saker på min gård så känner jag att det gör mig inget. För det kunde ju lika gärna varit mina hästar som rymt. Så det är inte värt att bli arg. Och jag vet ju att grannens hästar är snälla så hade jag sett att hon varit lös hade jag ju själv fångat henne.

Något jag däremot inte är lika glad över är att våran andra granne har katter och jag har inget emot dom så länge dom inte pissar överallt på våran gård och det är just vad denna katt gör. Vi har totalt 7 olika katter runt oss men bara 1 av dom springer in i garaget, stallet, förrådet och altanen för att pissa på allt vi har där. Inte kul. Och nu säger ni snart att man inte kan veta vilken katt det är. Men jo såhär är det. Dom andra katterna har bott här några år och den som kissar har inte alls bott i byn länge, samt att jag sett katten kissa mot våra saker. Så jag vet att det är den. Lite tråkigt då det blir såhär för man vill inte gnälla på grannarna. Det är som trevligare att man kan vara sams. Så just nu sprayar jag in dörröppningarna med anti spray för att hålla katten borta. Och det har funkat väldigt bra och hoppas det funkar bra längre fram också.

Nej nu ska jag sluta "gnälla" på detta.


Idag blir det nog en lugnt dag då det känns som om jag har feber. Vill inte bli sjuk!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Onsdag 24 april 18:56


Jag har verkligen inte haft varken tid eller ork att sitta här och blogga denna månad. Allt har varit tufft och tungt. Då man trodde att allt var guld och gröna skogar så vände allt på en femöring och jag har mått sjukt dåligt med ångest som gjort at...

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards