Alla inlägg den 27 februari 2019

Av Fru Lundgren - 27 februari 2019 13:44

Jag hade rätt som gissade att det var min grannes häst som varit lös. Men efter att ha pratat med min mamma och granne om detta så visade sig att båda grannens hästar varit lösa och att min far höll på att köra på en av dom då denna hoppade fram mitt på vägen. Alltså vilket otrolig tur att grannarna fick fast sina hästar och att ingen kom till skada. Nu ber jag till högre makter att dom inte smiter igen och att något hemskt händer. Grannen fixade hagen och nu hoppas vi alla att dom stannar i hagen. Jag har lovat att hålla lite koll på ifall dom ev får för sig att smita igen. För jag vill ju inte heller att dom ska bli skadade.

Av Fru Lundgren - 27 februari 2019 10:09

Ja nu är jag så less på denna is som är överallt. Jag blir tokig! Man kan seriöst inte göra något ute utan att ha livet som insats. Det är inte alls kul och hundarna halkar också så just nu kör vi hjärngympa och kortare promenader. Ska försöka ta dom ut på längre runda i morgon då mannen är hemma på dagen så man slipper gå på kvällen. Jag tror att hundarna är lika less som jag på detta halkiga väder.


Vaknade upp idag och upptäcker att vi haft en häst på gården. Men bara framför huset och garaget och inte nere vid hästhagen. Såg sen att grannen var hos fixade hagen så det är bara Cora som hälsat på oss. Hon har ju inte gjort annat en att gå runt på isen så jag är ju inte arg för att hon varit här. Utan mer orolig i fall hon ev gjort sig illa. Alla djur kan ju smita och så länge dom inte river sönder saker på min gård så känner jag att det gör mig inget. För det kunde ju lika gärna varit mina hästar som rymt. Så det är inte värt att bli arg. Och jag vet ju att grannens hästar är snälla så hade jag sett att hon varit lös hade jag ju själv fångat henne.

Något jag däremot inte är lika glad över är att våran andra granne har katter och jag har inget emot dom så länge dom inte pissar överallt på våran gård och det är just vad denna katt gör. Vi har totalt 7 olika katter runt oss men bara 1 av dom springer in i garaget, stallet, förrådet och altanen för att pissa på allt vi har där. Inte kul. Och nu säger ni snart att man inte kan veta vilken katt det är. Men jo såhär är det. Dom andra katterna har bott här några år och den som kissar har inte alls bott i byn länge, samt att jag sett katten kissa mot våra saker. Så jag vet att det är den. Lite tråkigt då det blir såhär för man vill inte gnälla på grannarna. Det är som trevligare att man kan vara sams. Så just nu sprayar jag in dörröppningarna med anti spray för att hålla katten borta. Och det har funkat väldigt bra och hoppas det funkar bra längre fram också.

Nej nu ska jag sluta "gnälla" på detta.


Idag blir det nog en lugnt dag då det känns som om jag har feber. Vill inte bli sjuk!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards