Alla inlägg den 17 februari 2019

Av Fru Lundgren - 17 februari 2019 17:57

Jag har varit lite off här just för att jag inte riktigt haft ork och tid att vara här. Jag har haft så ont i skallen och kroppen hela onsdagen och nästan hela torsdagen. Jag tror att det allt runt Ettan som släppte och jag vart dålig. Jag har haft sådan ångest och varit så spänd inför dagen då hon skulle lämna oss. Jag ville verkligen inte att den dagen skulle komma. Jag saknar henne så otroligt mycket, men jag vet ändå att detta vart bäst för henne. Jag har inte gråtit så mycket som jag trodde att jag skulle göra utan det känns nästan skönt nu att veta att hon ej har ont längre och att jag valde det bästa för henne. Då inget annat finns att göra så måste man ta det där sista steget och ta det där jobbiga valet att leva livet utan sin älskade vän.


Jag har börjat motionera Troy mer och lägga mer energi på han och Lillan. Men det har varit så segt och tungt en längre tid att man har nästan tappat suget att vara i stallet, vilket jag helst inte vill. Så jag hoppas att det blir bättre nu då man slipper må dåligt över Ettan. Han har i alla fall blivit en väldigt fin kille och han har verkligen blivit så härlig att rida. Förut så fick han panik varje gång vi red ut och nu kan han till och med skritta efter vägen med långa tyglar och bryr sig inte ens då traktorer och lastbilar kommer. Så han har verkligen blivit stabil. Fast han är fortfarande rädd att gå över bäckbroar så där måste vi diskutera lite då vi rider ut ur byn, för dom två broarna kommer döda han (enligt han själv). Men även där är han så olika från dag till dag, då han ena dagen kan skritta med långa tyglar över dom och andra dagen så hoppar han runt på vägen och tror att han ska dö. Så ja han är lite speciell men ändå väldigt fin. Jag tror att Ettan verkligen hjälpte han att blomma upp och bli såhär fin som han idag är. Han var så rädd för allt och alla, men idag kommer han fram till grinden så fort man kommer för att ettan lärde han att det är så man gör här. Visst så har jag sett att han har henne borta och hela tisdagen sprang han runt och skrek i hagen efter henne. Men det förstår jag då hon var en viktig stöd i hans liv. Han hade ju henne alltid där och stötta sig mot och nu måste han stå på egna ben. 


Jag kommer försöka att blogga lite mer om vad vi gör på dagarna. =)


- - - - - - - - - - - - - - - - - 


Idag har vi varit ute på gården och grillat korv med alla barnen och så kom momme och moffe hit med kusin Kellie (som dom varit barnvakt åt) för att grilla med oss. Barnen verkligen tyckte det var så kul och det var så skönt att sitta ute, för det har nu några dagar i rad varit 4-7 grader varmt även på natten. Så hästarna har varit utan täcke och barnen har fått vara ute och leka på gården flera timmar varje dag. Även hundarna gillade att det var varmare. Det känns ju som om våren är påväg, fast jag tror att det kommer att bli kallare snart igen och ev kommer det mer snö också. Men man passar ju på att njuta så gott det går nu då solen värmer. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards