Alla inlägg den 2 februari 2019

Av Fru Lundgren - 2 februari 2019 21:08

Denna magsjuka är nästan över känns det som. Jag har kunnat äta idag fast jag mådde skit på morgonen. Sen så är grabbarna fulla av energi och svåra att hålla stilla. Dom ville ut och leka idag men vi sa att dom kan få gå ut i morgon istället. Vill inte att dom tar i allt för mycket nu då dom ändå spydde igår. Bäst att ta en dag lugn. Jag hoppas och ber att lilla Milla inte får magsjuka och speciellt inte nu då hon fick vaccin i torsdag och har feber. Känner att hennes lilla kropp har det nog så tufft nu så hon behöver inte ha magsjuka på detta också. 


Jag har mest legat på soffan idag och kollat film med barnen och gjort allt jag kan för att få dom att vara stilla. Det var lättare sagt än gjort. Men dom är ändå väldigt duktiga och fast det varit lite bråk mellan dom idag om vart i soffan dom ska sitta och ligga, så har sen den dagen varit väldigt bra. 


Hoppas kunna vara lite piggare i morgon så man kan ta hundarna ut i skogen och släppa dom så får dom springa lite för att göra sig av med energi. För dom är lite rastlösa nu då vi inte varit ute på stora promenader sen i torsdag. Vi har mest gjort bus ute på gården och sökt godis. Om inte jag är piggare så ska mannen få ta ut dom och gå en bit, då han är piggare av oss. 


Nej nu ska man lägga sig på soffan igen och se lite tv. Hoppas ni alla har haft en bra dag =)

Av Fru Lundgren - 2 februari 2019 12:00

Varje saga har för eller senare ett slut. Ett slut som i sagornas land är ett fint slut då dom lever lyckliga i alla sina dagar. Men denna saga har varken ett slut senare och inte heller är det lyckligt. Men jag måste ta detta val och hur tråkigt det än må vara så vet jag att detta blir det bästa för henne. Hon som levt vid min sida i 7 hela år idag. Hon som lärt mig allt jag idag kan och hon som fått mig att skratta och gråta av lycka, men också fått mig att vilja strypa henne och vara så arg att jag bara vill skrika. Men tillsammans har vi klarat av allt som stått i våran väg och vi har lyckats överleva fler år än vad jag trott. Men nu älskade älsakde vän så måste jag släppa dig och låta dig vandra vidare till dom evigt gröna. Jag har sen i höst 2018 vetat att detta inte kommer att funka längre. Men som vanligt så hoppas man ju att du ska bli bättre. Att man kan hitat felet och att det går att få dig bra igen, men jag vet ändå det där felet kommer inte att gå att få bra igen. Din kropp säger nej och du har totalt tappat gnistan. Du visar tydligy hur jobbigt detta är och jag har då valt att tårka mina tårar och ringa det där samtalet som jag aldrig ville ringa. Jag har nu bokat en tid för dig att ge dig dina vingar och låta dig få galoppera iväg mot en värld långt bortom denna, där varken smärta eller sjukdommar finns. Där gräset alltid är grönt och solen alltid är som skönast. Just där då du kommer dit kommer din älskade Pajsen vänta på dig. Han kommer denna gång svara på dina gnäggningar då så ofta skrikit efter han, men utan svar. Denna gång kommer du mötas av hans svar och jag vet att du kommer ha det bra. Jag vet att sorgen och saknaden komemr äta upp mig. Men jag vet att efter alla tårar så kommer jag kunna resa mig upp, le och minnas dig med härliga minnen. Mitt samvete vet då att du nu slipper ha ont och att du nu kommer ha det så bra.

Jag har valt detta för ditt bästa och jag kommer följa dig tills ditt sista andetag. Jag kommer alltid älska dig och jag vill tacka för alla dessa år som jag fått med dig. Du har fått mig att vara den jag är idag och du har lärt mig så mycket. Jag vill tacka det och jag vill även tacka dig för att dhjälpa Troy att blomma fram som en fin blomma och inte stå i ett hörn i hagen och be om förlåt för att han finns. Alla dom där charmiga egenskaperna har du gett han, så som att gränna så fort han hör att någon öppnar dörren till huset och att komma springades så fort man går mot stallet och du har lärt han att chilla och vara lugn. Istället för stressa och vara rädd för allt. Tack min älskade vän. Jag kan inte tacka dig nog för allt du gjort. Jag kommer aldrig glömma dig och jag kommer ha så fina bilder och minnen kvar på dig. Du var min första unghäst som jag köpte som helt ohanterad och det är inget jag ångrar då du och jag har fått så mycket starka band ihop. 


Tack älskade Ettan för att du varit min i hela 7 år.

Av Fru Lundgren - 2 februari 2019 09:52

Japp nu har hela familjen fått magsjukan. Grabbarna har börjat äta lite och får behålla det. Så nu hoppas jag att vi andra också kommer bli frisk fort. För detta är inte alls kul. Det är så svårt att få barnen att hinna på toan eller spy i hink. Så det kommer som lite här och var. Men nu hoppas jag att detta snart är över.

Just nu sitter vi alla och ser film.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards