Alla inlägg den 6 oktober 2018

Av Fru Lundgren - 6 oktober 2018 10:51

Visst har man hört att folk skrivit om det i tidningar och sådant. Men jag har aldrig varit med om det själv. Men igår hände det...! Jag hade sett en annons på en hund (tänker inte nämna ras pga personskäl), men i alla fall så såg jag en annons på hunden där set stod att den måste ompalceras akut. Mailade hen som sålde hunden mest för att jag tyckte det var så konstigt då det tydligen inte fanns papper på hunden. Fick då veta att hen som sålt hunden till hen som jag mailat med påstod att det varken fanns papper eller att hunden var chippad. Någon jag direkt sa till hen jag mailade med att detta måste du kolla upp. För tänk om hunden du har är stulen. Sagt och gjort. Hen tog hunden till veterinär och kollade upp den. Visade sig att allt hen hade fått veta av den hen köpte hunden av var fel! Allt tidigare säljaren sagt var alltså fel. Det fanns visst papper på hunden och till råga på allt fanns det till och med SKK stamtavla på hunden. Jag hjälpte hen som nu hade hunden att söka efter tidigare ägare så man kunde få veta lite vad som hänt hunden då åldern hen fått veta skilje så otroligt många år mellan vad tidigare säljare sagt och vad som stod på SKK. Så efter lite sökande så hittades tidigare ägare som sålt hunden till hen som sedan sålt hunden till hen jag mailat. Det visade sig att den vi hittade nu var hundens ägare och hen skulle sälja hunden till en person som tog hunden men sen gick hen under jord och ägaren hade sökt hunden i panik. Köparen hade då i sin tur sålt denna hund till hen jag mailat med och där i mellan hade hen skapat stora löngner. Så ägaren blev sjävklart glad att vi hörde av oss samtidigt som hen blev arg för att personen hade sålt hens hund. Visst skulle ju den där säljaren köpa hunden av första ägaren, men hen hade varken betalat eller fått tag i köparen fast ägaren ring och smsat flera gånger. Så ägaren trodde att hunden nu var att glömma fast hen inte ville det. Så tack vare att jag sa till hen jag mailade med att detta känns inte rätt så lyckades jag och hen få hem hunden till sin ägare och detta är polisanmält. Tänk att det finns personer som säljer hundar dom inte ens äger. I detta fall slutade allt bra och jag är så glad över det. Skulle ju må så dåligt om detta hände någon av mina hundar. 


Så ett tips till er alla där ute som ska köpa hund. Kolla upp alla papper på hunden och kräv att få se tidigare köpekontrakt och även vaccinkort. Låter det skumt det säljaren berättar så kanske hunden i fråga är stulen.


Ska även tilläggas att ägaren inte är sur på hen som jag mailat med som hade lagt ut annonsen på hunden. Hon visste inte att hunden var stulen och hon hade trott på det hen som sålde hunden till hen hade sagt. Så ägaren vart glad att jag fick säljer jag mailat med att ringa ägaren och säga att hen nog hade dennes hund och ville veta hur allt gått till. Det ska bli en polisanmälan om detta då både ägaren och hen som nu hade hunden kommer att anmäla hen som sålt hunden efter att ha tagit den av ägaren.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards