Direktlänk till inlägg 5 december 2017

En lugn kväll. (Måndag kväll)

Av Fru Lundgren - 5 december 2017 00:03

Sitter just nu i soffan och det ensam mamma söker på Viafree. Barnen och hundarna sover gott och min man är på jobbet så hela huset är tyst. Skönt men samtidigt lite jobbigt då jag får så hemskt mycket ensam tid och börjar då så lätt låta tankarna snurra. Vilket kan vara både bra och dåligt. Så jag tänkte jag kan blogga lite så håller jag tankarna borta lite. Haha.

Ja jag har varit väldigt låg här på bloggen då jag verkligen inte haft varken tid eller ork att blogga. Min energi jag har är väldigt låg och den lilla är jag rädd om. Jag vill kunna umgås så mycket som möjligt med barnen och mina djur. Fast blir mest att vara bara göra det viktigaste med djuren så som att mata och mysa med. Motionen av dom är lite låg då jag har problem med höfterna och ryggen. Men snart är detta över och då ska jag verkligen börja om att motionera dom. Längtar tills man kan kasta sig upp på hästen och ta med 1-2 hundar i skogen och låta dom springa medan jag rider. Det är så otroligt mysigt och jag tror att djuren också saknar det. Men snart är man där igen.

Jag har börjat oroa mig lite inför förlossningen. Är två saker jag är lite rädd för och det är förlossningen kommer ta flera timmar (är ju så bortskämd med att det gick så fort med killarna.) Eller att vattnet går och jag är ensam hemma med barnen medan min älskade man står på jobbet. Alltså jag vill inte föda barnet utan han då han är min klippa och han får mig att vara lugn fast jag är stressad eller har ont. Så jag vill inte åka in utan han. Men kan ju som inte bara knipa och vänta tills han är hemma heller. Så jag hoppas att bebisen väljer att komma då han är ledig och den stannar kvar i magen till 7 januari för sen får mannen ledigt. Jag har aldrig tidigare varit rädd för att föda men då dom två tidigare gått så bra så kan ju denna gå åt helvete om man har otur. Men alla runt omkring tror att denna förlossning kommer gå lika bra som tidgare. Det tror även min barnmorska. Så jag får väl försöka lita på dom fast man är lite rädd och osäker. Samt att man är väldigt rädd att bebisen nu ska vara allergisk eller sjuk då killarna inte varit det. Det är ju inget man kan påverka men jag är så rädd att tvingas skilja från mina djur. Och nu tänker många säkert att detta lät ju egotrippat, men samtidigt så är djuren mitt allt och dom får mig att kunna fly lite från vardagens alla måsten. Som får mig att komma ut i skogen och bara njuta av lugnet. Kan ju bli lite kaos i skallen att sitta hemma varje dag med sina barn fast jag älskar det och älskar att vara med dom. Så behöver man lite frisk luft och en lugn plats.
Jag hoppas som sagt att allt går bra hela vägen ut på denna graviditet och fast jag mått skit och haft ont i kroppen så är varje dag så värt det då man vet att man ska få en till liten kotte. Jag vill och ber verkligen att allt ska bli så härligt som det varit med barnen jag nu har.

Ja där fick ni en liten inblick i hur mina tankar går och även hur mycket jag tänker på det så kan man ju inget påverka utan bara låta ödet bestämma hur det ska bli. Och så självklart hoppas att allt kommer gå bra. Och att man kan börja om med sitt aktiva liv igen och kunna ta promenader och även motionera hästarna. Just nu motionerar jag bara djuren efter vad min kropp klarar av och även hur man mår för dagen. Sen har jag ju min älskade man som hjälper mig så gott han kan men att kasta upp han på hästarna kommer jag inte kunna lyckas med. Han är för rädd att han ska få tugga grus då han vet att mina hästar ibland är lite busiga. Haha. Nu menar jag inte att han är rädd för dom, men han litar inte på att han har balansen att hålla sig kvar ifall dom gör något. Så han låter mig sköta det så ger han dom istället mat och fixar det praktiska runt dom.

Oj nu fick klockan över 00.00 så bäst att jag nu avslutar och går för att natta djuren och sen dejtar min säng som väntar på mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Av Fru Lundgren - Tisdag 12 mars 18:45

Idag då det endast var minstingen hemma då alla andra var på skola och förskola så passade jag och mannen på att gå en längre promenad idag med hundarna och minstingen. Vi fick även sällskap av min mamma som följde med och cyklade då hon har för ont ...

Av Fru Lundgren - Måndag 11 mars 18:17

Skrivit om texten flera gånger nu och sen raderat den. Hade tänkt att dela med mig av min dag men det finns delar av min dag som jag inte vet om jag ska dela med mig då jag inte vet om den andra personen vill att jag delar med av detta. Men min dag h...

Av Fru Lundgren - Söndag 10 mars 19:41

En vecka går fort och det känns som om vi verkligen har hunnit ta vara av denna vecka och hunnit göra saker med barnen. Mannen har ju också varit ledig i veckan (han jobbar skift och denna vecka hade han ledigvecka på sitt skift) så det var ju skönt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards