Direktlänk till inlägg 24 september 2016

Upp och ned och fullt upp.

Av Fru Lundgren - 24 september 2016 22:54

Jag har mått skit i veckan och varför vet jag inte. Kanske är det höstmörkret som gör mig trött eller så är det något annat?! Nej jag är inte gravid, jag har redan testat och sen så måste man ju ha haft sex utan skydd för att bli det, vilket jag inte haft. HAHA. Trots att jag mått skit så har jag ändå dragit iväg och hittat på saker med barnen, så som äta frukost med momme och fara till lekparken.


Min älskade medryttare Saga har varit hit både måndagen och fredagen (igår) för att rida Ettan. Det har gått så grymt bra, men igår hade Ettan en dålig dag och jag och saga bestämde att nästa gång hon kommer så blir det att rida lugnt och utan krav så Ettan inte bara känner att hon måste arbeta hårt då saga är här. Hon är ju som lite speciell och man måste anpassa träningen mycket efter hur hon är, vilket går bra så länge man lyssnar på henne. Alltså nu pratade jag om Ettan och inte saga, för henne är det inget fel på, alltså saga. HAHA


Idag var jag ut i skogen med Ettan och tänkte mest känna igenom henne då hon igår var sur, men hon var idag pigg och taggad som vanligt och hon fick sträcka ut lite i galoppen och få galoppera utan krav, något hon älskar att göra och det är så bra att kunna släppa henne med lite mer fart så hon får arbeta med hela kroppen på ett helt annat sett en vad hon kan på barnan. Måste fixa min vagn också så jag kan köra henne, det hade varit kul. För hon är inkörd, men då vagnen gick sönder så la vi körningen på hyllan och nu har vi en vagn, men måste fixa den lite.


Mina tre hannar (spike, sambo och Frazze) har varit lite tjutiga och rastlösa i veckan då vi haft löptik i hemmet så min man har glatt motionerat med killarna och dom har fått varit ute i hundgården så dom fått annat att tänka på en just på tikarna. Det g¨år som sagt bra, men jag kan inte styra deras hormner. Ingen vägrar då äta och blir helt vilda. Men dom blir så att dom vandrar runt lite då vi rör oss runt i huset. Vilket är lätt hänt. Men nu är som sagt snart hölöpen över för denna gång och lugnet har redan börjat infalla sig igen. Vilket är skönt. Men nu är mina hanar ändå lugna en vad jag hört vissa andra hanar som är. Mina står inte och skriker, blir typ döva, stressade och vägrar äta. Hade dom blivit så had ejag ju inte kunna ha dom okastrerade här hemma. Men nu funkar det och jag slipper kastrera dom =)


Jag lät barnen idag få bada och sen hade vi filmkväll med godis, chips och dipp så vi hade så grymt mysigt och så såg vi på film. Kastade sen i säng barnen vid 22 tiden och tro mig dom var trötta då, Milian somnade typ då jag borstat tänderna på han och bar han till sängen och Max han ville glatt lägga sig i sin säng och jag har inte hört ett ord av dom sen dess. Milian har kommit på en rolig sak att göra då han badar, att skita i vattnet. Så jag fick ta upp dom efter 20 min och inse att nu har dom badat klart. Han har börjat göra detta typ varje gång jag badar han nu och han tycker alltid det är så kul, något inte jag gör.


Nej nu ska man ut och mocka hos hästarna och ain dom för att se rasta hundarna och ta ett varmd bad innan sängen väntar. Ska bli skönt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards