Alla inlägg den 31 augusti 2016

Av Fru Lundgren - 31 augusti 2016 10:28

Igår vaknade jag upp strax innan kl 08 och mådde skit. Hade ångest över dagen och ville bara spy. Men svaga ben lyckades jag tillslut ta mig ner och ta ut hundarna. Sen gick jag till stallet och då kom tårarna. Jag grät som ett barn medan jag tog hästarna och tankarna bara snurrade i mitt huvud. Min kropp ville bara bort från allt och jag vet inte ens hur jag lyckades göra stallet, men djuren var då i alla fall ute. In och plocka upp barnen och skickade mannen med ett stort traktorsläp med plast från höet till stora insamlingen. Ringde ett viktigt samtal till min veterinär och då jag pratat med han så vek sig mina ben i köket, min kropp ville inte lyda längre och tårarna bara rann. Jag skakade som ett löv och lät tårarna bara rinna. Barnen kom och kollade till mig och jag berättade varför jag var ledsen och Max kramade om mig. Det är verkligen inget lätt val att låta sin älskade vän somna in och jag skulle så gärna slippa detta. Men jag vet att detta är det bästa för han.

Åt sen frukost med barnen då mannen kom hem så tog jag tikarna och gick ut i skogen med dom. Satte hög musik i lurarna och lät hundarna få springa lös. Tränade inkallning på dom och lät helt enkelt tankarna på allt hemskt försvinna ett tag. Mådde bättre sen då jag kom hem igen, vilket var skönt. Somnade på soffan en stund och sen umgicks jag med familjen.


Idag mår jag bättre, vilket är grymt skönt. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards